سخنگوی شورای شهر اراک گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک و در راستای اجرای سیاست شهر دوستدار کودک، شهرداری این شهر مکلف شده است تا لایحه تأمین کمک هزینه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس استثنائی اراک را تدوین و ارائه کند.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 24 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،عباس خسروانی افزود: در این راستا و به منظور کمک‌رسانی به امر تحصیل کودکان مدارس استثنائی شهر اراک، شورای شهر از شهرداری خواست لایحه تأمین کمک هزینه حمل و نقل این دانش‌آموزان را به شورای شهر ارسال کند تا بودجه آن از محل‌های قانونی پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: کودکان و دانش آموزان استثنائی به دلایل مشکلات خاصی که دارند توان پرداخت تمامی هزینه‌های سرویس مدارس خود را ندارند و چه بسا به دلیل بالا بودن هزینه‌ها از ادامه تحصیل باز می‌مانند و در صورت پرداخت هزینه‌ها، فشار مالی زیادی به خانواده‌ها وارد می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اراک اظهار داشت: شرکت‌های فعال حمل و نقلی در این حوزه باید شناسایی شوند و با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری و والدین سرویس مدارس این دانش‌آموزان تأمین شود تا در سال تحصیلی جدید نگرانی بابت جابه‌جایی این دانش‌آموزان برای خانواده‌هایش وجود نداشته باشد.

خسروانی تصریح کرد: فراهم بودن زمینه تحصیل حق مسلم دانش‌آموزان مدارس استثنایی است. بر این موضوع اعتقاد داریم که ایجاد برابری و عدالت دسترسی به خدمات در شهر از جمله وظایف مدیریت شهری است و یک مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار