نخستین مدرسه ‌تابستانه ‌اقتصاد اسلامی با مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل دانشگاه قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 23 July 2023

به گزارش تابناک قم، صبح شنبه 31 تیرماه در نشست خبری معرفی اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی، حجت‌الاسلام سعیدفراهانی راد دبیر ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد در این نشست، اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکرد وزارت‌ در راستای توجه به اقتصاد اسلامی، تفاهم نامه‌‌ای بین حوزه علمیه و وزارت اقتصاد به امضا رسید که مقرر شد از ظرفیت های حوزه علمیه در بخش های فرهنگی، آموزشی پژوهشی، و... استفاده شود لذا ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی پیرو همین تفاهم‌نامه تشکیل شد. 

فراهانی ادامه داد: به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و حوزه علیمه اولین ‌مدرسه ‌تابستانه ‌اقتصاد اسلامی با حضور علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود. مخاطبین این مدرسه تابستانه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی، فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی و طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه هستند و این دوره ویژه برادران است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های مطلوب در بدنه حوزه علمیه و دانشگاه هاخاطرنشان کرد: خلایی که اکنون احساس می‌شود، بهره‌گیری کمتر از این ظرفیت‌های مناسب در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی است که وزارت اقتصاد و دارایی باتوجه به گستردگی فعالیت‌های خود می‌تواند از این ظرفیت به خوبی بهرمند شود.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و وزارت اقتصاد و دارایی افزود: این مدرسه تابستانه طی دوره یک هفته‌ای که در سه محور «نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارایه رویکردهای بدیل»، «ارایه رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع» و «تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور» با حضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی برگزار خواهد شد.

فراهانی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام در این رویداد از 25 تیرماه بوده و تا 3 مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: تا الان۲۵۰ نفر ثبت نام کردند همچنین ورود این افراد بر اساس آزمون ورودی و گزینش علمی صورت می‌گیرد لازم به ذکر است که علاقه‌مندان به منظور ثبت نام می‌توانند به سامانه sahwa.ir مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار