مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت : پیش بینی می‌شود هزار تن نخود و عدس برداشت شود که این میزان تولیددر مقایسه با پارسال افزایش دو برابری دارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 21 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت حبوبات دیم شهرستان از سه هزار هکتار مزارع آغاز شده است و تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.
شهاب الدین صالحی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های این شهرستان برای نخستین سال گفت: در این طرح سطح زیر کشت دیم نخود و عدس بیش از دو برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود هزار تن نخود و عدس برداشت شود که این میزان تولیددر مقایسه با پارسال افزایش دو برابری دارد.
صالحی با بیان اینکه در فصل بهار بارندگی‌ها در شهرستان سپیدان از پراکنش خوبی برخوردار نبود و همچنین شاهد سرمازدگی بهاره مزارع بودیم، اظهار کرد: افزایش تولید حبوبات دیم در این شهرستان با توجه به رخداد این مخاطرات و علی رغم عدم تحقق عملکرد مورد انتظار در واحد سطح برآورد شده است.
وی گفت: در شهرستان سپیدان در کشت دیم حبوبات از ارقام نخود سفید محلی و عدس ریز محلی استفاده می‌شود که علاوه بر مقاومت خوبی که نسبت به تنش خشکی، کم آبی، آفات و بیماری‌ها دارند از عملکرد مطلوب و مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: محصول نخود و عدس کشت دیم تولیدی کشاورزان این شهرستان به دلیل حداقل استفاده از کود و سموم دفع آفات کشاورزی محصول سالم است.

برچسب ها: برداشت ، نخود ، عدس ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار