مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان: برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۱ بقعه متبرکه شاخص استان، سوم محرم الحرام مصادف با جمعه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 19 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،حجت الاسلام واحدی افزود: تبیین اهداف قیام سیدالشهدا و تعویض بیرق‌های بقاع متبرکه در گنبد و گلدسته‌ها با بیرق عزای سیدالشهدا، برگزاری مراسمات عزاداری به صورت روزانه با سخنرانی و مداحی و برپایی خیمه‌های معرفت در ۴۷ امامزاده از دیگر برنامه‌هاست.
واحدی اضافه کرد: در استان در ۹۵ امامزاده برنامه‌های بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود و خیمه‌های معرفت در قالب مشاوره به کودکان و نوجوانان و گروه‌های سنی مختلف باور‌های دینی را تقویت می‌کنند.
او عنوان کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری لیالی محرم، مخصوص برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۱ بقعه متبرکه شاخص استان، جمعه ۳۰ تیر مصادف با سوم محرم الحرام، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، شام غریبان و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزاری برنامه «احلی من العسل» مخصوص برنامه نوجوانان حسینی در روز دوشنبه، دوم مرداد با همکاری ادارات آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های شاخص این طرح برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(س) مخصوص بانوان مصادف با ۱۲ محرم، در ۱۵ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
واحدی گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران و امام عزاداران از محل موقوفات از جمله برنامه‌های شاخص دهه اول محرم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار