معاون بهزيستي كرمانشاه مطرح کرد؛
معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه گفت: ما با این واقعیت در شهر کرمانشاه رو‌ به رو هستیم که سن اعتیاد پایین آمده و دوران نوجوانی به عنوان سن خطر در مورد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 18 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مسعود پایدار در افتتاحیه نشست کمیته پیشگیری از اعتیاد در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در تاریخ ۵ تیرماه که مصادف است با هفته مبارزه با موارد مخدر طرح یاریگران زندگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و شورای مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت اجرای آن تأکید شد.

وی افزود: در بررسی معتادان متجاهر و افرادی که اعتیاد دارند، دریافتیم که سن شروع اعتیاد در آن‌ها سن نوجوانی است.

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: بعضا ما نوجوانانی را داریم که تا ۷۰ درصد در معرض خطرند که یا در خانواده آن ها مصرف کننده هست یا فروشنده مواد و از لحاظ آموزشی هم این نوجوانان وضعیت تحصیلی مناسبی ندارند.

پایدار تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که کشورهای دنیا انجام داده‌اند، طرح خانه و مدرسه است یعنی هرچقدر بتوانیم مدرسه را به مأمن دانش آموزان و والدین آن‌ها تبدیل کنیم، موفق‌تر خواهیم بود چرا که به این نتیجه رسیده‌ایم که نظام آموزشی رسمی ما کافی نبوده که مهارت‌هایی را به دانش آموزان ما منتقل کند.

وی گفت: نیازمند این هستیم که با کمک یکدیگر با استفاده از انواع استراتژی و راهبردهایی که هست به افرادی که در معرض خطرند که تعداد آن‌ها کم نیست، کمک کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: این طرح، طرح خوبی است و میزبان این طرح آموزش و پرورش کرمانشاه هست و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و همکاری ارگان‌های مربوطه، تعداد دانش آموزانی که به دایره آسیب‌های اجتماعی ما اضافه می‌شوند را در مرحله اول شیب آن را کم کرده و بعد تثبیت کنیم و در نهایت آن را کاهش دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تقریبا ۶سال است که افرادی که در استان طلاق می‌گیرند، آمار آن‌ها ثابت است و توانسته‌ایم عدد طلاق را در ۵ هزار نگهداریم درحالی که آمار تعداد افرادی که متقاضی طلاق هستند، سه برابر شده است و در زمینه آمار طلاق نوزدهمین استان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار