همزمان با سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد انجام شد؛
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده های معزز شهیدان مایه عزت ، اقتدار ،اعتبار و افتخار برای ایران اسلامی هستند و باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 18 July 2023

به  گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به همراه جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و بنیاد شهید با حضور در منزل دانش آموز شهید بهنام مظفری و فرهنگی شهید سید فایز نظری دیدار و گفتگو کردند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و همچنین دکتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش مادران شهدا را به معنای واقعی پیروان حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.
وی خطاب به مادر شهید بهنام مظفری گفت: مادران شهدا که چنین فرزندان شهیدی را در دامان پاک خویش را پرورش داده اند مایه مباهات و افتخار هستند.
وی با بیان اینکه مهمترین قسمت سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استانها دیدار حضوری با خانواده شهداست گفت: این دیدار ها برکات زیادی دارد و مسئولیت ما را نیز در آموزش وپرورش سنگین تر خواهد کرد.
" احمدی لاشکی" افزود: شهید بزرگوار بهنام مظفری درسن ۱۵ سالگی با عمر به ظاهر کوتاه خود درس‌های بزرگی را به ما آموخت. شود .
وی در این دیدار از مسئولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد خواست با هماهنگی نوسازی مدارس اولین مدرسه احداثی استان را به نام شهید سرافراز دانش آموز 15 ساله بهنام مظفری مزین نمایند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در دیدار با خانواده شهید سید فایز نظری نیز بیان داشت: به هر شیوه و روشی باید نام ویاد شهیدان زنده نگه داشته شود.
احمدی لاشکی با بیان اینکه دوران سخت 5 سال اسارت دوران سخت و طاقت فرسایی است ویک روزآن هم قابل تحمل نیست که اسیر هر روز شهید و زنده می شود گفت: شهدا با سن و سال کم در اقصی نقاط کشور عاشقانه برای دفاع از حریم وطن دفاع کردند که نمونه های زیادی در کشور وجود دارد که رفتار و وصایای آنان برای همه ما الگو و درس آموز است.
وی ، سخنان یکی از فرهنگیان بستگان خانواده شهید نظری در این جلسه راجع به آموزش وپرورش را ستودنی دانست و گفت: دولتها اگر به آمورزش وپرورش باور عمیق نداشته باشند در تربیت نسلهای آینده ناموفق خواهند بود.
احمدی لاشکی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در تربیت نسلهای آینده دارند گفت: در دوران کرونا مشخص شد که معلم چه جایگاه والایی در جامعه دارد که تکریم و توجه به معلم باید در اولویت قرار گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما دعا می کنیم که انشاءالله این شهدای عزیز دست ما را بگیرند و ما شرمنده آنها نشویم و بتوانیم خدمتگزاری صدیق برای مردم مؤمن ایران اسلامی باشیم.
ایمان سبحان نژاد معاون پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: 446 شهید دانش آموز و 102شهید فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیم انقلاب و نظام شده است که بیش از یک سوم شهدای استان فرهنگی و دانش آموز هستند.
در این دیدارها که رحیمی، مشاور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، نعیمی معاون ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش ، ایمان سبحان نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل، محمد شریف مجیدیان، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران،ایروان پارسیان نژاد رئیس اداره حقوقی اداره کل و ارجمند کارشناس مسئول اداره تعاون و امورفاهی و سید ولی موسوی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و حراست بنیاد شهید حضور داشتند با اهداء لوح تقدیر از خانواده شهیدان بهنام مظفری و سید فایز نظری تجلیل شد.

گفتنی است :شهید مجید مظفر متولد 1350 است که در سال 1365 در عملیات کربلای 5 در سن 15سالگی به فیض شهادت نائل آمد و شهید سید فایز نظری که در سال 59 در گیلان غرب و سال 1364 در عملیلات والفجر 8 حضور داشت به اسارت نیروهای بعثی در آمد که بعد از 5 سال اسارت در سال 1369 به آغوش وطن بازگشت.
وی در سال 1370 وارد آموزش وپرورش شد که بر اساس شرایط سخت دوران اسارت در سال 1379 به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار