رئیس حوزه هنری کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: اثرگذاری هنر تئاتر ایران دشمن را دچار رعب و واهمه کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 12 July 2023

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تئاتر در جوامع مختلف نقش جدی و اثر گذاری بالایی داشته و در کودتای ۲۸ مرداد و جریان مبارزه با حکومت شاه و شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: این هنر نمایشی در قالب‌های متفاوتی مانند هنر تعزیه، پرده خوانی و نقالی در کشور دارای سابقه و نقش انکار ناپذیر بوده و در حال حاضر هم شکوفایی و رشد هنرمندان این عرصه را شاهد هستیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: مؤثر بودن و دلهره آور بودن هنر نمایشی برای دشمن زمانی ثابت شد که با ورود گروه تئاتر کرمانشاه به سوریه، اسرائیل وسایل و تجهیزات گروه هنری را مورد اثابت موشک قرار داد.

آزادی با بیان اینکه استان کرمانشاه از لحاظ فرهنگی و رویدادی دارای تنوع بالایی است خاطرنشان کرد: بخش‌های زیادی در استان کرمانشاه هستند که رشادت‌های مهمی را ثبت کردند که از این رشادت‌ها ۱۰ هزار شهید، بیشترین شهید خردسال و بیشترین تعداد خانم جانباز را در کشور به دست آوردیم.

وی تاکید کرد: فضای تئاتر باید از نخبه نشینی به سمت عام پسندی تغییر کند و مردم باید از شرکت‌کنندگان تئاتر باشند و از آن در راستای زندگی خود بهره‌مند شوند.

آزادی متذکر شد: هنرمندان باید در نوشتن نمایشنامه‌ها دقت کنند و از نمایشنامه‌های وارداتی، تکراری و غیر جذاب بپرهیزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار