معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد:
معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد با اشاره به حضور هیئت‌های مجاری و ارمنی در شهر یزد، گفت: ظرفیت‌خواهرخوانده‌های یزد برای توسعه روابط بین الملل در حوزه اقتصادی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 10 July 2023

امیر شاکری عصر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی استان یزد، اظهار داشت: توسعه روابط بین الملل نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه‌گذار و پیشرفت اقتصادی شهرها به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از فرصت‌های بسیار خوبی که در پیش روی شهرهایی همچون یزد قرار دارد، بحث پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند زمینه اجرایی شدن اقدامات را به وجود آورد و به این وسیله تعاملات اقتصادی، فرهنگی، علمی و در دیگر حوزه‌ها با شهرهای خواهرخوانده داشته باشیم.
شاکری به حضور دو هیئت از شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان در شهر میراث جهانی یزد اشاره کرد و افزود: این سفر با دعوت شهرداری یزد انجام شده و برنامه‌ریزی برای تداوم آن را داریم.
وی با بیان اینکه باید در حوزه‌های مختلف ارتباط و تعامل با شهرهای خواهرخوانده افزایش یابد، گفت: هیئتی که در یزد حضور دارند تجاری نیستند و در قالب شهرداری‌های دو شهر به یزد سفر کرده‌اند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد ادامه داد: چون شهرداری‌ها به یزد سفر کرده‌اند تفاهم‌نامه‌ها باید از کانال شهرداری‌ها انجام شود که بتوان به صورت رسمی اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم.
شاکری خاطرنشان کرد: در نشست‌ها و سفرهای بعدی در صورتی که هیئت‌های تجاری این دو شهر به یزد سفر کنند، تفاهم‌نامه‌های دیگری هم می‌توان میان مجموعه‌های اقتصادی به امضا رساند.
وی تصریح کرد: با این وجود تمامی مسائلی که از سوی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مطرح شده بررسی و در تفاهم‌نامه گنجانده می‌شود تا بتوانیم بیشترین بهره را از این تفاهم داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار