در نشت مدیران هلدینگ خلیج فارس با اصحاب رسانه در گچساران
نشان زاده مقدم با بیان اینکه الویت به کار گیری نیرو در پتروشیمی از فرزندان گچساران و باشت خواهد بود اظهار کرد: با اتمام پروژه پتروشیمی و راه اندازی آن طبیعتاً تعدیل نیرو در این صنعت امری طبیعی است ولی سیاست هلدینگ در ترخیص نیرو در اول با غیر بومی ها خواهد بود و از نیروهای باقیمانده این شهرستان که در پروژه مشغول به کار هستند در تامین و نگهداری استفاده و اگر یک مورد غیر بومی در این پروژه گزارش شود با آن برخورد خواهد شد
کد خبر: ۱۱۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳ 10 July 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران، در آستانه راه اندازی پتروشیمی گچساران و سفر ریاست جمهوری به استان، اولین نشست خبری مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی گچساران با اصحاب رسانه استان و شهرستان برگزار شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس این پروژه را یکی از بزرگترین پروژه صنعتی در تاریخ استان دانست و گفت: با توجه به استخراج اولین چاه نفتی در شهرستان گچساران و منابع طبیعی مانند آب در استان ،به فکر راه اندازی مجتمع پتروشیمی عظیم در شهرستان مد نظر قرار گرفت که خوشبختانه امروز شاهد به ثمر رسیدن این پروژه تاریخی در شهرستان هستیم.

 

حسن نشان زاده هزینه این پروژه عظیم را یک و دو دهم میلیارد دلار شمرد و افزود: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی تاریخ استان می باشد اگرچه روند اجرایی این پروژه بنا به دلایل مختلفی همچون تحریم‌ها و موضوعات مالی و تغییر سهامداران به جد پیگیر نشد اما در دو سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی در هلدینگ خلیج فارس اعم از تامین مالی،حمایت از مدیریت،تغییر فرایندها ،اصلاح امور و مسایل عمده مالی باعث به سرانجام رسیدن و رفع مشکلات آن شد.


وی یکی از عمده مشکلات این پروژه را مسایل مالی عنوان کرد و اظهار داشت: در دو سال گذشته بالغ بر ۲هزارو۲۰۰ کیلومتر کابل وایرینگ ابزار دقیق ،۱۴۰دستگاه ثابت ،حدود ۴هزار و ۵۰۰قطعه ابزار دقیق و تزریق بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان پول در این مجتمع تامین شد.
نشان زاده با بیان اینکه علی رغم قدمت استخراج نفت در این شهرستان ولی صنعت پتروشیمی در استان نوپا می باشد افزود: نکته مهم انتظارات و توقعاتی است که مردم‌ این دیار از صنعت پتروشیمی دارند،و این پروژه علی‌رغم همه کمبودها امروز آماده راه‌اندازی است که امیدواریم در عرصه‌های مختلف خدماتی و رفاهی و دانشگاهی مشکلات را مرتفع کند. اگرچه همه باید حمایت کنیم که محور توسعه در استان باشیم و وجود صنعت پتروشیمی برای موتور توسعه و بالا بردن رفاه اجتماعی در منطقه بسیار حائز اهمیت است و نگاه ما باید این باشد که صادرکننده نیروی فنی از این پروژه باشیم.
وی یاد آور شد: یکی از اهداف این صنعت ارائه و بالا بردن خدمات رفاهی و اقتصادی در دو سال آینده به مردم این منطقه خواهد بود.

نشان زاده افزود: از ۵۱ مدیر رده اول پتروشیمی گچساران ۳۵ نفر متعلق به این شهرستان هستند که به‌نوعی ۷۶ درصد مدیران این شرکت گچسارانی هستند و در بحث استخدامی‌ها نیز ۷۳ درصد بچه‌های استان هستند.

وی سرانجام رساندن پروژه های زمین مانده را یکی از سیاست هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و گفت: علاوه بر به کار گیری نیروهای بومی در این صنعت در تقویت جامعه پیرامونی و در حوزه پیمانکاری نیز سازمان برای پیمانکاران بومی در ارزیابی‌ها هم ارزش قائل می‌شوند.


نشان زاده مقدم با بیان اینکه الویت به کار گیری نیرو در پتروشیمی از فرزندان گچساران و باشت خواهد بود اظهار کرد: با اتمام پروژه پتروشیمی و راه اندازی آن طبیعتاً تعدیل نیرو در این صنعت امری طبیعی است ولی سیاست هلدینگ در ترخیص نیرو در اول با غیر بومی ها خواهد بود و از نیروهای باقیمانده این شهرستان که در پروژه مشغول به کار هستند در تامین و نگهداری استفاده و اگر یک مورد غیر بومی در این پروژه گزارش شود با آن برخورد خواهد شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: ۱.۲ میلیارد دلار برای پتروشیمی گچساران سرمایه‌گذاری شده است که کار بسیار عظیم و بزرگی بوده و ایرانی‌ترین الفین کشور است بیش از ۸۰ درصد مجتمع پتروشیمی گچساران توسط نیروهای تخصصی کشورمان احداث‌شده است؛ بنابراین ساخت تجهیزات بااهمیت این پروژه احساس غرور و افتخار هم دارد و برای اولین بار یک پروژه ایرانی ساخته‌شده است که در آینده نزدیک محصول این مجتمع به خط اتیلن غرب کشور نیز تزریق خواهد شد.


وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های موجود بحث مسائل زیست‌محیطی پتروشیمی گچساران است که هیچ پساب و آب دورریزی نیز نخواهیم داشت و این مجتمع حداکثر سازگاری با محیط‌زیست را داراست و هیچ جای نگرانی هم وجود ندارد. با صبر و حوصله ارزش سودآوری، افزایش رفاه اجتماعی در این شهرستان را در آینده خواهیم دید. در طول دو سال گذشته تلاش‌ها و حرکت‌هایی شده که این صنعت به پیشرفت روزافزون برسد مهم‌ترین موضوع مدیریت نیز مدیریت میدان است. تصمیم گرفتیم ضمن حضور در میدان و تصمیمات سازمان این پروژه را به مراحل پایانی برسانیم.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: باید توجه کرد که از ۵۶۷ نفر نیروی رسمی، قراردادی، قرارداد معین و... ۳۶۰ نفر بچه‌های گچساران هستند که در هیچ صنعتی این ترکیب رعایت نشده است و هیچ جای این کشور به‌کارگیری نیرو این‌گونه نبوده و خوشبختانه هم اعتقاد به تولید پاک و اقتصاد پایدار داریم اگرچه درزمان اتمام این پروژه هزار نفر اشتغال‌زایی دارد. برای اولین بار در ایران نیازهایمان را به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه کردیم و این سیاست درهلدینگ جاری و ساری است.


وی افزود: ضمن احترام به همه جناح‌های سیاسی و سیاسیون، ساختار ما دستورالعمل دارد ولله قسم تحت تأثیر سیاسیون برای پتروشیمی گچساران عمل نمی‌کنم اگرچه به سیاسیون احترام می‌گذاریم؛ بنابراین بعد از اتمام پروژه اگر قرا باشد نیروی هم جذب شود اولویت با بچه‌های گچساران است. به شخصیت‌هایی که برای گچساران تصمیم می‌گیرند حرمت می‌گذاریم و اما یک بنگاه اقتصادی ساخت‌وساز خودش را دارد.

نشان زاده مقدم گفت: طبیعتاً در اتمام پروژه برای جذب و نگهداشت نیرو بر اساس سوابق، رسته کاری و تخصص عمل می‌کنیم هرچند سلایق و قضاوت‌های بیرونی وجود دارد اما مطمئن باشید خارج از چارچوب و ضوابط هلدینگ رفتار نخواهیم کرد.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اظهار کرد: ما قدردان همه زحمات مسئولین گذشته هم هستیم اول اینکه یک بنگاه اقتصادی هستیم در آزمون استخدامی که انجام شد مقررات اعمال شد. تأثیرپذیری از شخص خاصی نداریم و در هلدینگ خلیج‌فارس بینش سیاسی مطرح نیست و تلاش و مدیریت جهادی افراد مهم است.


نشان زاده گفت: امروز تمرکز بنده به روی پتروشیمی است حواشی را جمع می‌کنیم که خروجی به نفع مردم باشد. آنچه نیرویی بخواهد جذب شود از نیروهای موجود در مجتمع خواهد بود و آنچه نیاز باشد از کسانی هستند که درون مجتمع مشغول بکار هستند.

وی تصریح کرد: معتقدم ۹۰ درصد نیروهای که امروز در پتروشیمی گچساران مشغول هستند به سفارش سیاسیون آمده‌اند و اگر جذبی هم در آینده باشد از همین نیروها شکل خواهد گرفت. تمام جریان شناسی و جریانات سیاسی استان را می‌شناسم و فارغ از جناح‌های سیاسی از کسانی جذب می‌شوند که در مجتمع مشغول کار هستند.

پایان خبر/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
مگه هر شهر باید یک پتروشیمی داشته باشد ما هم بومی استان کهگیلویه هستیم پس شهر و مکانهای ما که پتروشیمی و جای اشتغال ندارن چی در ضمن وجود پتروشیمی و شرکت نفت اقتصاد گچساران را راه میندازه حتی با یک سیگار فروشی هم می‌تونند درامد زیاد داشته باشند ما دوسال اینجا مشغول هستیم و بومی استان کهگیلویه هستیم و کارا راه انداختیم و تمام کم کاست کار را بلدیم چرا باید به طور صد در صد همه گچسارانی ها به کار گرفته شوند حد اقل بیست درصد سهمیه به بقیه شهرهای استان هم بدهید واقعا آخره بی عدالتی هست در حق بقیه شهرهای استان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار