رئیس اتاق فکر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در عید غدیر خم مشارکت سیاسی زنان از سوی پیامبر اسلام بنا نهاده شد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی فردای عید غدیر یا پس فردای آن را روز مشارکت سیاسی زنان نامگذاری کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 09 July 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر شنبه در آیین گردهمایی زنان جهان اسلام در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم، اظهار داشت: در غدیر خم رای زنان در کنار مردان و دوشادوش آنان در عرصه سیاسی موثر واقع شد بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی فردای عید غدیر یا پس فردای این عید را به عنوان روز مشارکت سیاسی زنان قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بیعت، پذیرفتن مسئولیت ولایت از جانب مردم است، همان‌گونه که خداوند متعال در سوره توبه، مشارکت سیاسی زنان را در کنار مشارکت سیاسی و اجتماعی مردان جداگانه و صریح بیان می‌کند.

وی گفت: اگر بخواهند یک روز را به عنوان مشارکت سیاسی زنان ثبت کنند، آن روز، روز بیعت زنان در غدیرخم با امام اول شیعیان است که یا فردای روز عید غدیر یا روز بعد از آن بوده است.

رئیس اتاق فکری رهبری در دانشگاه‌ها همچنین تجمع زنان اسلام در این روز را اقدامی معنادار توصیف کرد و گفت: زنانی که به غدیر خم و علی‌(ع) مومن هستند، بهترین سفیران امر ولایت و امامت به شمار می‌آیند.

وی با ذکر این نکته که مساله ولایت باید برای همه مسلمانان تبیین شود، اظهار کرد: مساله ولایت، احساس مسئولیت و عزت دادن به انسان‌ها است که خلیفه الهی بر روی زمین باشند و در این رابطه میان مردان و زنان تفاوتی وجود ندارد.

پناهیان تصریح کرد: ولایت عرضی و ولایت مومنان بر یکدیگر در کنار ولایت طولی و ولایت امام معصوم‌(ع) بر مردم مکمل هم هستند.

وی گفت: غدیرخم فقط جشن مسئولیت پذیری حضرت علی به عنوان سرپرست جامعه دینی نیست و رسول خدا تنها به علی بن ابیطالب مسئولیت نداده، بلکه به آحاد اُمت اسلامی مسئولیت داده است و همه ما به ولایت منصوب شدیم و نمایندگان خدا روی زمین هستیم.

رئیس اتاق فکر رهبری در بخشی از سخنان خود بیان کرد: ولایت علی به قدری اهمیت و ارزش داشت که علت مظلومیت آن حضرت وفاداری به این بیعت و بی‌وفایی مردم بود.

اجتماع بزرگ زنان و دختران جهان اسلام از ۱۲۰ کشور، تحت نام فرزندان غدیر در حرم حضرت معصومه‌(س)در آستانه بیستم ذی‌الحجه میلاد فرخنده و با سعادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) برگزار شد و بانوان حاضر در این آیین با ندای "لبیک یا علی" بیعت خود را با ولایت اعلام کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار