کد خبر: ۱۱۱۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 06 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  همزمان با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال و کلنگ زنی قطعه سوم این محور آزادراهی کشور امید ها برای بهره برداری این محور ملی را زنده نگه داشته است .

بر اساس این گزارش ، عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.

قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله امروز با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی از استان های البرز و مازندران با دستان مبارک آیت الله رییسی رییس جمهوری بهره برداری رسید.

دولت جهادی سیزدهم نیز امروز همزمان آغاز عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی ملی کشور به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران صادر کرد که به گفته مسوولان امر این قطعه جزو سخت ترین قطعه آزادراه تهران - شمال است.

کوتاه شدن حدود ۶۵ کیلومتر از طول مسیر نسبت به جاده موجود کرج - چالوس، کاهش زمان سفر چهارساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی به یک ساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی، مسیری ایمن و سریع برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش آلاینده ها و واستهلاک خودروها، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی از جمله مزیت هایی این طرح آزادراهی کشور اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار