کد خبر: ۱۱۱۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 05 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

استاندار مازندران : اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش در این استان را نخواهیم داد 

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در شهرستان عباس آباد، گفت: ناامن کردن استان برای قانون شکنان و ایجاد امینت برای قانون مداران امری قطعی است و هرگز اجازه نخواهیم داد، اراذل و اوباش در این استان عرض اندام کنند و مطابق قانون با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "سید محمود حسینی پور " در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان مازندران در شهرستان عباس آباد با اشاره به توان ارتقای امنیت اجتماعی در استان، گفت: از آغاز اجرای طرح امنیت محله محور فرماندهی انتظامی استان، توقیفات مهمی در ایجاد امنیت و آرامش برای مردم و مسافران ایجاد شده است.

وی افزود: برقراری نظم و امنیت با توجه به مباحث توسعه محوری که دولت آغاز کرده جایگاه ویژه‌ای دارد.

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ماموریت دارند، آرامش و امنیت را متناسب با استانی که مقصد گردشگری است، ایجاد کنند تا گردشگران بتوانند از مواهب طبیعی استان با آرامش بهره‌مند شوند.

حسینی پور، نا امن کردن استان برای قانون شکنان و ایجاد امینت برای قانون مداران را امری قطعی عنوان و تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد کسانی تحت عنوان اراذل و اوباش در استان عرض اندام کنند، چرا که مطابق قانون با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه متاسفانه عده معدودی هستند که ارزش‌های اسلامی را رعایت نمی‌کنند، افزود: مردم هرگز به هنجارشکنان و کسانی که می‌خواهند ارزش‌های اسلامی را زیرپا بگذارند اجازه جولان نمی دهند.

استاندار مازندران ضمن تاکید بر ضرورت رعایت امنیت اجتماعی در همه عرصه‌ها از جمله در سواحل گفت: اگر مردم به مسئولان تذکر بدهند، مسئولان هم جدی‌تر خواهند شد و اجازه نخواهند داد، هنجارشکنان در محلات و شهر‌ها هنجارشکنی کنند.

------------------------------------------

جلب رضایت مندی عمومی با اجرای طرح امنیت محله محور 

سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از رضایت مندی بالای مردمی در اجرای طرح امنیت محله محور در سطح استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در شهرستان "عباس آباد"، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با هدف پاکسازی مناطق آلوده، برقراری نظم، امنیت و آرامش عمومی و به منظور پاسخ به مطالبات مردمی در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران،مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی،  برخورد با عاملان تهیه و توزیع موادمخدر، ساماندهی ترافیک، نظارت بر اماکن عمومی ، مقابله با اراذل و اوباش و برخورد باسایر ناهنجاری های اجتماعی را از جمله ماموریت های پلیس در اجرای این طرح برشمرد .

سردار مفخمی با اشاره به این که سومین مرحله از اجرای این طرح در شهرستان عباس آباد به اجرا گذاشته شد، بیان داشت: این طرح که در 15 محله و نقاط آلوده این شهرستان که از دغدغه های مردم بود ، برای مدت یک هفته به اجرا در آمده و  توفیقات خوبی را در پی داشته است .

این مقام انتظامی از دستگیری و برخورد قاطع پلیس با مجرمان، محکومان متواری تحت تعقیب مراجع قضائی، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر و سارقان، معتادان متجاهر و  هنجار شکنانی که در محله های مورد نظر جولان می دادند خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح ضمن کسب رضایت مردم توفیقات خوبی را در پی داشته است .

مفخمی شهرستانی با اشاره به رویکردهای فرهنگی طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سواحل استان، تصریح کرد: در کنار موضوعات اطلاعاتی و عملیاتی، در نظر است با همکاری سپاه استان با ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی در سواحل، امنیت را برای مسافران و مردم عزیز فراهم شود .

فرمانده انتظامی استان در خاتمه ضمن قدردانی از همکاران خود در مجموعه انتظامی استان و همچنین مردم شریف و عزیز استان که در همه لحظات در کنار پلیس بوده اند، تا پلیس بتوانند به وظایف ذاتی خود به خوبی عمل کند، گفت: این طرح ها تا پایان موضوعاتی که از مهمترین دغدغه مردمی است در سطح استان  ادامه خواهد داشت .

------------------------------------------

کشف 223 میلیاردی انواع کالای قاچاق و سرقتی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور  

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
رئیس پلیس راه استان افزود: تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 16 تیرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز از آب راسک به رودهن(محدوده مشاع) در صورت اعلام ماموران مستقر در محل به صورت مقطعی یک طرفه انجام می شود .

سرهنگ جهان تاب همچنین یادآور شد: اجرای محدودیت های پیش بینی شده  منوط به افزایش حجم ترددها بوده و در صورت عادی بودن ترافیک با هماهنگی محدودیت ها کان لم یکن تلقی می شود .

وی در خاتمه  از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

------------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جویبار 

سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور در مناطق آسیب پذیر آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر گفت: این طرح با هدف افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت عمومی با رویکرد امنیت محله محور در سطح شهرستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری 3 عامل افیونی و 3 معتاد متجاهر در این طرح خبر داد و اظهار داشت: 940 گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از مخفیگاه متهمان کشف شد .

وی از توقیف 5 دستگاه موتور سیکلت با ارکان مخدوش و یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در ادامه اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این عملیات  2 نفر سارق اماکن خصوصی در حین سرقت دستگیر و 90 متر سیم و کابل برق سرقتی و مقادیری اموال سرقتی از آنان کشف شد .

سرهنگ جعفری از دستگیری 3 اراذل و اوباش و 12 نفر از محکومان متواری تحت تعقیب و مرجع قضائی نیز خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر اماکن عمومی در این شهرستان از 34 واحد صنفی این شهرستان بازدید شد که 12 واحد صنفی ضایعاتی پلمب شد.

سرهنگ جعفری در پایان ضمن تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بر استمرار طرح های ارتقاء امنیت جتماعی در راستای فراهم نمودن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

------------------------------------------

کلاهبرداری با رسید ساز جعلی در چالوس 

سرهنگ محسن سلیمانی  جانشین انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری فردی که با استفاده از رسید ساز جعلی از 2 طلافروشی در آن شهرستان کلاهبرداری کرده بود خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ محسن سلیمانی  در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع کلاهبرداری یک زن  از 2  طلا فروشی در چالوس موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

جانشین  انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات فنی و بررسی های همه جانبه  متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ سلیمانی در ادامه اظهار داشت: متهم که با مراجعه به طلا فروشی های مذکور هنگام پرداخت وجه، با استفاده از رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان کرده بود، پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد .

وی در ادامه اظهار داشت:  متهم  ضمن اعتراف به کلاهبرداری وخرید طلا با رسید جعلی به ارزشی بالغ بر 3 میلیارد ریال، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین  انتظامی شهرستان چالوس در خاتمه از کسبه وبازاریان  خواست : در خرید وفروش و پرداخت وجه از سوی مشتریان مراقب این دست کلاهبرداری ها باشند  تا مورد سوء استفاده و سرقت   قرار نگیرند .

------------------------------------------

کشف بیش از5 هزار نخ سیگار قاچاق درگلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 5 هزار و 825 نخ سیگار خارجی قاچاق از یک واحد صنفی در این شهرستان خبرداد. 

سرهنگ"محمود کلوانی"در گفت وگو  با خبرنگار خبری پلیس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران اداره نظارت براماکن عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و عرضه کالای دخانی  قاچاق در یک واحد صنفی با خبر شدند..

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این  واحد صنفی 5 هزار و 825 نخ سیگار خارجی قاچاق و  فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان  گلوگاه ارزش سیگار های قاچاق مکشوفه را بالغ بر 500 میلیون ریال عنوان کرد و یادآورشد: متهم دستگیر و  پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. 

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
سرهنگ کلوانی در پایان خاطر نشان کرد: تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز محوري ترين برنامه پلیس در تحقق مسير اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال به شمار مي آيد و از شهروندان انتظار می رود هرگونه اخبار و اطلاعات در این رابطه را از طریق تماس با مرکز فوریت های110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیر سارقان قطعات موتور و تلفن همراه در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 5 سارق قطعات موتورسیکلت با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت  قطعات موتور و تلفن همراه در این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: با تلاش های بي وقفه ماموران و اقدامات اطلاعاتی 5 سارق حرفه ای در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود به 9  فقره سرقت قطعات موتور و تلفن همراه  اعتراف كردند و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ عنایتی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طریق تلفن 110به اطلاع پلیس برسانند.

------------------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در نكا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 2 خودروی نیسان و کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "قاسم عزیزی " در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد 2 خودرو نیسان حامل چوب در حوزه پاسگاه پی رجه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران باهماهنگي قضائي ،خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن ها مجموعا 4 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : رانندگان خودرو های مذکور با تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي و  چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

رفع تصرف اراضی کشاورزی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از تخريب ساخت و سازهای غيرمجاز وآزادسازی 6 قطعه از اراضی کشاورزی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " عبدالله حسن زاده"در تشريح اين خبر بيان داشت: در پی ساخت سازهای غيرمجاز و تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی توسط افرادی در یکی از روستاهای ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: پس از هماهنگی های قضائی ، با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی این شهرستان نسبت به تخریب دیوار کشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها اقدام شد  .

وي از آزادسازی 6 قطعه  از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در این ارتباط مالکان این زمین ها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي ملی ، کشاورزی و سوء استفاده از منابع طبيعي را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

سرهنگ سید موسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 223 میلیارد ریالی کالاهای سرقتی و قاچاق در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در شهرستان عباس آباد خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی سومین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با بکارگیری تیم های عملیاتی در شهرستان عباس آباد به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی محله محور و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 6 قاچاقچی ، 26 خرده فروش و 75 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 15 کیلو و 716 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 14 سارق حرفه ای و 5 مالخر مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از جمله 2 موتورسیکلت و یک خودروی سرقتی از آنان کشف شد .

حسینی به کشف 2 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی 75 خودرو و 22 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شدند.

وی همچنین از دستگیری 60 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بالغ بر نیم تن چوب جنگلی ،30 هزار نخ سیگار قاچاق و مقادیر قابل توجهی کالای خارجی و احتکار شده جمعا به ارزشی بالغ بر 140 میلیارد و 800 میلیون ریال از 13 قاچاقچی کالا کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 2 نفر از اراذل و اوباش سطح یک در این عملیات، اظهار داشت: در اجرای طرح ناظر 304 خودرو به صورت سیستمی و 3 خودرو به صورت فیزیکی توقیف و برای 933 خودرو نیز پیامک هشداری ارسال شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به طرح نظارت الکترونیکی اماکن عمومی، تصریح کرد: ضمن ثبت و ارسال پیام تذکر برای 132 واحد صنفی در حوزه عفاف و حجاب از 45 واحد صنفی تعهد اخذ شد و 25 واحد صنفی متخلف نیز پلمب و متصدیان آن به مرجع قضائی معرفی شدند.

حسینی از شناسایی هزار و 25 کانال مخرب در حوزه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد و گفت: 9 کانال به دلیل تولید و انتشار محتواهای مخرب و غیز مجاز حذف شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری 6 جاعل و کلاهبردار حرفه ای و 25 نفر از اراذل و اوباش نوظهور در ادامه اجرای این طرح، به عزم قاطع پلیس استان در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی اشاره کرد و از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخطی و قانون شکنی از سوی افراد هنجارشکن مراتب را سریعا به پلیس اطلاع دهند .

------------------------------------------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 تیر ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 تیر ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 تیر ماه در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه  ازساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 16 تیر ماه از کرج، ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران  به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 14 تیرماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا 24 روزهای پنج شنبه و جمعه  15و 16 تیر ماه از این محور ممنوع است . 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار