رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور گفت: تقویت تولید داخلی و جهاد اقتصادی دو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است که باید در تحقق آن تلاشی جدی انجام شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 13 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی فضلوی عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید داخلی در اردبیل، کمک به ارتقا کارآمدی نظام در عرصه‌های صنعت و معدن را مهمترین هدف این سازمان دانست.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت صنایع راکد و بحران‌زده، توسعه و تقویت کلینیک صنعت استان‌ها و کمک به ایجاد صنایع کوچک خانگی و کارگاهی از وظایف مهم سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور است.

رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور با بیان اینکه کمک به جایگزینی تولیدات داخلی به جای اقلام وارداتی و نهضت جلوگیری از خام فروشی مواد خام معدنی و پایه از مأموریت‌های محوری ما است، گفت: طرح سامانه ترکیبی ایجاد و تحریک ابرهای باران‌زا از جمله مهمترین پروژه‌های قابل پیگیری در حوزه مأموریتی این سازمان است.

فضلوی افزود: نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی از جمله زیرساخت‌ها و ارکان مادی مورد نیاز برای رسیدن به یک اقتصاد شکوفا و دستیابی به اقتصاد برتر در دنیا هستند.

وی تاکید کرد: فرهنگ کار و تلاش، خودباوری، همت، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح لازمه‌های رسیدن به یک اقتصاد شکوفا هستند.

فضلوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر شرایط اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم، سرمایه داخلی و خارجی به طور خودکار به سوی ما سرازیر می‌شود و هیچ نیازی به تغییر سیاست خارجی نداریم.

وی تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که نظام سلطه علیه مردم کشورمان اعمال کردند اگر برای هر کشور دیگری به غیر از ایران در نظر گرفته می‌شد به طور یقین آن کشور را از هم می‌پاشید.

فضلوی، اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را تضمین‌کننده اقتصاد کشورمان برای تمام دوران دانست و اضافه کرد: تلاش همه به ویژه مدیران و مسئولان کشورمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید وافر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار