رییس دبیرخانه شورای مشارکت‌های استان مرکزی گفت: امسال پنجمین مجمع سلامت در محورهای تعالی سلامت، جوانی جمعیت و پزشک خانواده در این استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ 03 July 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،حسین بختیاری در نخستین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت، شهرستان خمین افزود:نگاه ویژه دولت سیزدهم به مسئله بهداشت و سلامت آحاد جامعه ستودنی است و گام‌های بلندی تاکنون در این حوزه در استان برداشته شده است.
وی یادآورشد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در جهت نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری با هدف ارتقای سلامت عمومی رویکرد نخست خانه مشارکت‌های استان مرکزی است.
وی بیان کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت در تمام ابعاد به مردم تعلق دارد و شهروندان سهامداران اصلی آن هستند.
رییس دبیرخانه شورای مشارکت‌های استان مرکزی ادامه داد: در خانه‌های مشارکت، مردم از دریافت کنندگان منفعل خدمات سلامت، به کنشگران اصلی ارایه خدمات تبدیل می‌شوند.
بختیاری اظهار کرد: خانه‌های مشارکت در سلامت، حلقه ارتباط بین حکومت و مردم در حوزه سلامت است و این خانه‌ها نیازهای احصا شده مردم را به گوش مسئولان و پیام‌های نظام سلامت را به گوش مردم می رساند.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری خمین هم گفت: سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت‌ها و مردم است و مشارکت و همراهی آنان در اجرای برنامه‌ها به عنوان یکی از بازوهای اصلی در ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی در سلامت جوامع موثر است.
حسن انصاری افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت بهداشت و درمان، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت در تمامی شئون و تلاش در جهت بهره‌مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مولفه‌های سلامت است.
وی اضافه کرد: به طور قطع لازمه دستیابی به این مهم برنامه‌ریزی و انتخاب راهبردهای مناسب در استفاده از ظرفیت و توان تشکل‌های مردمی است.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین هم در این نشست گفت: آموزش سواد سلامت متناسب با نیازهای روز جامعه یکی از اقدامات مهم خانه مشارکت مردم در سلامت است.
سجاد رحیمی افزود: سواد سلامت بستر بکارگیری سبک زندگی سالم از سوی افراد جامعه را فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی خمین آمادگی تامین فضای فیزیکی برای ایجاد خانه مشارکت در سلامت را دارد.
در این نشست، فرآیند عضوگیری خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان خمین انجام شد و داوطلبان ریاست این خانه اعلام آمادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار