مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به بازرسی از بیش از ۸۰ واحد مشاور املاک در کرمانشاه، از تشکیل پرونده برای حدود ۵۰ واحد متخلف خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 03 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا قهرمان شاهی، با بیان اینکه نظارت بر فعالیت مشاورین املاک را از اواخر خرداد و همزمان با رونق بازار رهن و اجاره تشدید کردیم، گفت: از آن زمان تاکنون بر فعالیت بیش از ۸۰ واحد مشاور املاک نظارت شده است.

وی از تشکیل پرونده تخلف برای حدود ۵۰ واحد متخلف مشاور املاک نیز خبر داد و تاکید کرد: عمده تخلف این واحدها عدم صدور فاکتور برای خریدار و فروشنده بابت دستمزد اخذ شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه یکی دیگر از موارد مهمی که در این بازرسی‌ها مد نظر قرار گرفته را مقایسه قراردادهای اجاره بها امسال و سال گذشته و رعایت افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز برای واحدهای متخلفی که افزایش ۲۰ درصدی را رعایت نکردند، پرونده تخلف تشکیل شد.

شاهی از تداوم نظارت بر مشاورین املاک حداقل تا پایان فصل جابجایی مستاجران یاد کرد و افزود: نظارت بر واحدهای مشاور املاک از طریق گشت سیار متشکل از نماینده تعزیرات، فرمانداری، استانداری، صمت، بسیج اصناف و ... صورت می‌گیرد.

وی رعایت قانون برای افزایش اجاره بها، ثبت حق‌العمل و دستمزد مشاوران املاک و صدور فاکتور، اخذ کد رهگیری، صدور قرارداد هولوگرام دار و ... را از جمله مواردی دانست که در این بازرسی‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات کرمانشاه از مردم هم خواست چنانچه تخلفی در زمینه فعالیت مشاوران املاک  مشاهده کردند، موضوع را با ۱۲۴ در میان بگذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار