در حالیکه وضعیت منابع آبی استان نسبت به سال گذشته مطلوب به نظر می رسد و از سویی نیز در فرهنگ مصرف نسبت به سنوات گذشته هیچ تغییر اساسی مشهود نیست از این منظر بهتر است مدیران آبفا به جای انداختن توپ بی آبی در زمین شهروندان ،تلاش ها و تاکتیک های خود برای عبور از این چالش را تبیین نمایند.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶ 02 July 2023

تابناک ایلام : مساله کمبود آب نه تنها  خاص استان ایلام نیست ، بلکه چالش اساسی بخش قابل توجهی از ساکنین کره خاکی است که بدلیل عوامل متعددی به شکل تغییرات اقلیمی وکاهش منابع آبی حادث شده است

با وجود بارش های مطلوب سال آبی و وضعیت مناسب سد ایلام بعنوان منبع مهم تامین آب شرب ایلام ،انتشار خبرهایی از جنس اقدامات جهادی درخصوص مرمت خط انتقال چشمه های گل گل بعنوان دومین منبع تامین آب شرب شهر ایلام ،اما با این حال مدیر روابط عمومی آبفای استان از احتمال جیره بندی آب شرب خبر داده است.

هرچند بر این باوریم که فرهنگ مصرف آب در استان ما هنوز دارای اشکال اساسی است و اهتمام به این موضوع میتواند در عبور از چالش مهم کم آبی در تابستان گرم پیش رو موثر باشد ،اما با این وجود آبفای استان باید اقدامات مدیریتی و فنی خود برای فایق آمدن بر چالش اساسی بی آبی استان را نیز تشریح نماید.

در حالیکه وضعیت منابع آبی استان نسبت به سال گذشته مطلوب به نظر می رسد و از سویی نیز در فرهنگ مصرف نسبت به سنوات گذشته هیچ تغییر اساسی مشهود نیست از این منظر بهتر است مدیران آبفا به جای انداختن توپ بی آبی در زمین شهروندان ،تلاش ها و تاکتیک های خود برای عبور از این چالش را تبیین نمایند.

آنگونه که شواهد امر مبین آن است ،در سال گذشته شرکت آبفا با پیمان سپاری ۶۰۰میلیاردی برای تامین آب شرب استان به پیمانکاران مقرر نمود که در تابستان سال جاری تنش آبی در استان مشهود نباشد

آبفای استان در حالی از جیره بندی آب شرب در تابستان سخن‌به میان می آورد که اولا براساس آمارها استان در زمینه تامین آب شرب حائز رتبه برتر کشور شده است و دوما در کنار بهبود بارش ها و وضعیت مطلوب سدهای استان ،وضعیت منابع آب بهتر از سال های گذشته است.

مگر چه اتفاقی در وضعیت مردم حادث شده است که با وجود بهبود وضعیت منابع آبی و ترمیم شبکه آبرسانی روستاها و هزینه های کم نظیر در این حوزه ،مردم عامل اصلی جیره بندی احتمالی آب معرفی شوند ؟ پس نقش دستگاههای مسول در شکل گیری این وضعیت چه می شود؟

هرچند تحت هر شرایطی قایل به تغییر فرهنگ مصرف آب از سوی شهروندان هستیم و بر ضرورت آن اصرار می ورزیم اما در عین حال ابفای استان نیز بایستی به این پرسش پاسخ دهند که چرا هزینه صدها میلیارد تومانی حوزه تامین آب تاکنون کارساز نشده است ؟ چرا با وجود علم به فرسودگی شبکه آبرسانی بخش قابل توجهی از شهر ایلام و دیگر شهرهای استان ،اقدام ملموسی برای رفع این چالش اساسی صورت نگرفته است ؟ آیا دیواری کوتاهتر از دیوار مردم پیدا نمی شود؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بیش از 5 روز لوله کوچه ما شکسته بود و چند بار به آب و فاضلاب اطلاع دادیم و فرمودن اکیپ آماده کار ندارند! روزانه دهها مورد اینچنینی پیش میاد و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند از طرفی فقط در یک نقطه به اذعان خودشان در اثر شکستگی قدیمی 40 لیتر در -ثانیه پرت آب داشته اند! همه اینها به فرهنگ مصرف مردم ارتباط دارد؟!! یا به ضعف مدیریت آقایان نجومی بگیر!
خانم فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
بااین وضع آب شهرایلام در فصل گرما قابل تحمل نیست فقط به زور پمپ آب داریم اونم در منطقه آزادی قسمت بالاش
هربار که بعداز کلی منتظر بودن وباز گذاشتن شیرآب پمپ آب رو میاره بالا ،مجبوریم آب رو نیمه باز بذاریم تا کارآمون رو انجام بدیم چون اگه ببندیم به این زودی ها دوباره بالا نمیادوبه این صورت آب زیادی علیرغم میلمون هدرمیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار