کد خبر: ۱۱۱۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 28 June 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از سرشاخه کاری 4 هزار و 500 اصله گردو در باغ های این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش غلامرضا قنبری با اشاره به سرشاخه کاری 4 هزار و 500 اصله گردو در باغ های شهرستان بهشهر، گفت: 4 هزار و 500 قطعه پیوندک انتخابی بر پایه درختان گردو نصب شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بود، افزود: این طرح در 60 هکتار اراضی شیبدار این شهرستان اجرا شد.

 

وی  تصریح کرد: طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو با هدف یکنواخت سازی تولید محصول گردو با استفاده از واریته‌های انتخابی مانند ارقام پرمحصول، با کیفیت بالا، پوست نازک، چربی بالا، مقاوم به سرما و مقاومت به بیماری‌هایی نظیر آنتراکنیوز انجام می‌شود.

 

 قنبری با تاکید بر اینکه برخی ارقام گردو به دلیل زود گل‌دهی در فصل بهار دچار سرمازدگی شد، گفت: استفاده از پیوند‌ک‌هایی با ویژگی دیر گل‌دهی باعث جلوگیری از ایجاد خسارت و افزایش محصول باغداران می‌شود.

 

وی راه حل مشکلات باغداران گردو را در سرشاخه‌کاری درختان با ارقام تجاری جدید و یا کشت نهال‌های پیوندی برشمرد و تصریح کرد: این امر باعث باردهی بیشتر درختان گردو، کاهش افت تولید و جلوگیری از سرمازدگی آن‌ها می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار