هفتم تیرماه سالروز فاجعه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی است و گلزار شهدای شیخان قم نیز پذیرای پیکرهای پاک و مطهر تعدادی از شهدای این حادثه تروریستی است.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 28 June 2023

حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ۱۳۶۰ منجربه شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد. مزار حجج اسلام سیدنورالله طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان و زواره، غلامحسین حقانی نماینده مردم بندرعباس، محمدحسین صادقی نماینده مردم ازنا و درود، عبدالوهاب قاسمی و عمادالدین کریم بیژنی نژاد نماینده گان مردم ساری، علی هاشمی سنجانی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به همراه حسن محمدعینی مدیر تدارکات مجلس شورای اسلامی از شهدای هفتم تیر در گلزار شیخان قم قرار دارد. مزار شهید عبدالحمید دیالمه و شهید محمد علی منتظری نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد.

همه ساله همزمان با سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار با وفای ایشان مراسم عطر افشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدای هفتم تیر با حضور خانواده معظم شهدا، خادمان شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استان در گلزار شیخان قم برگزار می شود. در این مراسم قبور مطهر شهدای هفتم تیر گلباران و عطر افشانی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با اشاره به دفن پیکر تعدادی از شهدای حادثه هفتم تیر در قم می گوید: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی خود را به سرمنزل مقصود برسانیم بسیار ملموس است که باید یاد و خاطره شهدا همواره گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند افزود: یکی از مصداق های تعظیم شعائر الهی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم مقام والای شهید و شهادت و ایثارگری است و این فرهنگ باید در سطح جامعه همواره ترویج شده و زنده و پویا بماند.

وی ابراز داشت: از جمله افراد مظلومی که در نظام اسلامی شهید شده اند شهید بهشتی و یاران ایشان بودند که امروز با گرامیداشت یاد و خاطره آن ها نباید بگذاریم این شهدا در جامعه غریب باشند.

وی اظهار داشت: دشمن در زمان حاضر با بهره گیری از ابزار مختلف اطلاع رسانی تلاش می کند دشمنی های خود را در همان قالب محتواهای گذشته با رنگ و بوی جدید به کام نسل نوجوان و جوان ما ببرد تا حقیقت مخدوش شود لذا باید وقایع انقلاب از جمله فاجعه هفتم تیر به نسل حاضر اطلاع رسانی شود.

هنرمند افزود: در هر جا که غفلتی انجام دادیم بلافاصله از سوی منافقین ضربه خوردیم لذا در زمان حاضر باید هوشیار بوده و گوش به فرمان مقام والای ولایت باشیم تا نظام اسلامی با سرعت بیشتری مسیر تعالی خود را طی کند و توطئه های دشمنان خنثی گردد.

وی ابراز داشت: اکنون اگر بخواهیم بحران های مختلف را پشت سر بگذاریم باید به رهنمودها و روشنگری های بصیرت افزای مقام معظم رهبری گوش بسپاریم و این خواسته شهدا از ما است همانگونه که در وصای ایشان بسیار برآن تاکید کرده اند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تلاشگران این عرصه گفت: قوه قضائیه مسیر مبارزه با مفاسد را به خوبی و با قوت شروع کرده و این بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است از این بابت از زحمتکشان قوه قضائیه قدردانی می کنیم، امید است بتوانند در مبارزه با اخلال گران موفق باشند.

شیخان قم پذیرای یادگاران فاجعه هفتم تیر

خاطراتی از فرزند شهید قاسمی

عباس قاسمی فرزند شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی از شهدای واقعه هفتم تیر در گفت وگو با ایرنا ابراز داشت: پدرم اهل منبر و از ذاکران اهل بیت (ع) بود و به گفته مادرم یک بار زمانی که مشغول روضه خوانی برای سیدالشهدا (ع) بوده است مورد تحسین شهید بهشتی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: پس از شهادت، پیکر مطهر پدرم بنابر وصیت خودشان که مشهد مقدس و یا قم را برای خاکسپاری انتخاب کرده بودند به شهر مقدس قم انتقال داده و در آرامستان شیخان در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: یک سال پس از شهادت پدرم، برادرم (محمد صادق قاسمی ) در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان نیز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

فرزند شهید گفت: مادرم نقل می کند که در زمان رژیم طاغوت پدرم از جمله مبارزان صف اول بوده و در همین رابطه چندین بار دستگیر و شکنجه شده است به نحوی که در یکی از این دستگیری ها قفسه سینه ایشان بر اثر شکنجه شدن (ماموران ساواک برای بالا بردن شدت شکنجه، کیسه های شن را بر روی سینه شهید قرار می دادند) می شکند و شهید که از این ناحیه درد شدیدی را متحمل می شود، شفای خود را تنها در نزد حضرت ولی عصر (عج) می دانسته است.

شهید عبدالوهاب قاسمی در سال ۱۳۱۲ در سوادکوه متولد شد.

وی نماینده ساری در اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حزب جمهوری اسلامی بود که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار