مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر استان بوشهر:
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر استان بوشهر گفت: همزمان با بازگشت حجاج از سرزمین وحی به استان بوشهردانشگاه علوم پزشکی بوشهربرای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هر گونه بیکاری مشکوک مجهز شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 13 October 2015
تابناک بوشهر: فاطمه بهرامیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه زائران خانه از امروز به استان بوشهر بازمی‎گردند اظهار داشت: کارکنان آموزش دیده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آماده مواجهه با هرگونه مورد مشکوک هستند و از بدو ورد حجاج اقدامات لازم را برای شناسایی افرادی که مشکوک به بیماری هستند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتقال بیماری تنفسی از مسافران خارجی وجود دارد خاطرنشان کرد: با بازگشت مسافران از خارج کشور به ایران، احتمال ورود بیماری به ویژه بیماری‌های تنفسی وجود دارد و به علت تجمع زیاد افراد در مراسمی مانند حج این نگرانی بیشتر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر استان بوشهر اتفاق تلخ منا را سبب نگرانی مضاعف امسال دانست و افزود: با توجه به آلوده بودن بیمارستان‌های عربستان به ویروس کرونا، احتمال اینکه این ویروس از طریق افراد بستری شده در این بیمارستان‌ها به سایر حجاج منتقل شده باشد، وجود دارد.

بهرامیان با اشاره به اینکه تمام بیماران در دوره‌ای از بیماری علایم تنفسی را بروز می دهند افزود: تب و علائم تنفسی از شایع‌ترین علایم این بیماری است اما امکان بروز بیماری گوارشی مانند اسهال نیز وجود دارد.

وی مهم‎ترین نکته در خصوص حجاج را خود اظهاری آنان در خصوص علائم بیماری عنوان کرد و گفت: فرم خود اظهاری از طریق کاروان‌ها بین حجاج توزیع می‌شود که لازم است سوالات درج شده در این فرم‌ها با دقت توسط حجاج گرامی پاسخ داده شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر استان بوشهر با تاکید بر اینکه این بیماری درمان خاصی ندارد توصیه کرد: استقبال کنندگان از تردد غیر ضروری در محوطه فرودگاه در زمان بازگشت حجاج خودداری کنند.

بهرامیان افزود: دوره نهفتگی این بیماری بین 2 تا 12 روز و در میان افراد مبتلا شده طول دوره بیماری بین 7 تا 14 روز است از این رو توصیه می‌شود تا مراسم ولیمه و دید بازدید از حجاج حدود دو هفته به تعویق بیافتد.

وی تاکید کرد: از رو بوسی با افرادی که سرفه  می‌کنند جدا خودداری شود و افراد خانواده‌ بیمار نیز سعی کنند از ماسک استفاده کنند
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار