فرماندار ویژه داراب که بر حضور سرمایه گذاران و رفع موانع پیش روی آنها در سطح شهرستان تاکید دارد، با اشاره به احیای این واحد راکد به خبرنگار فارس در داراب گفت: شرکت قندگستر که به کارتن‌سازی دارابگرد تغییر نام داده است، از سال ۸۴ راکد بوده و در تملک بانک کشاورزی قرار داشت.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 26 June 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: احیای واحدهای تولیدی راکد و کارخانه های از کار افتاده ، طی سال‌های اخیر در دستور کار دولت قرار گرفته و همچنین قوه قضاییه نیز اهتمام ویژه‌ای به این امر دارد.

وجود واحدهای راکد که همچون زخمی کهنه بر بدنه اقتصاد خودنمایی می کند، یک فرصت سوزی محرز است، در حالی که احیای هر یک از این واحدها، می‌تواند رونق و توسعه اقتصادی یک منطقه را با خود به ارمغان بیاورد و سرمایه‌گذاران را برای حضور در عرصه رشد تولید ترغیب کند.

بنابراین زنده شدن و فعالیت دوباره هر واحد تولیدی که سال ها گرد و غبار فراموشی به خود دیده بودند، می تواند نویدبخش روزهای خوش رونق تولید و اتفاق خجسته ای در حوزه توسعه صنعتی، کشاورزی، عمرانی باشد.

احیای واحدهای راکد از مدتی پیش در استان فارس آغاز شده و شهرستان داراب نیز با این قطار، همسفر شده است.

هرچند تعدادی از واحدهای مهم و کارخانه های مادر در سطح استان، همچنان در پیچ و خم بازگشایی به سر می‌روند اما هستند واحدهای تولیدی که طی دو سه سال اخیر به رونق اقتصادی دست یافته و با همت سازمان های مرتبط و مالکان، طعم خوش حضور دوباره کارگران و راه افتادن چرخ‌ دستگاه‌‌های کارخانه را چشیده‌اند.

بازگشایی 2 واحد راکد/ فعالیت دو واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد

به تازگی در شهرستان داراب 2 واحد تولیدی با عنوان کارتن سازی دارابگرد و کشتارگاه دام و طیور درنا پس از چند سال رکود، احیا شدند. احیای این 2 واحد از مصوبات سفر استاندار به داراب می‌باشد.

همچنین 2 واحد تامین ماده معدنی فورآلیاژ و تولید سرکه نیز در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری قرار دارند.

احیای کارخانه کارتن‌سازی پس از 18 سال

فرماندار ویژه داراب که بر حضور سرمایه گذاران و رفع موانع پیش روی آنها در سطح شهرستان تاکید دارد، با اشاره به احیای این واحد راکد به خبرنگار فارس در داراب گفت: شرکت قندگستر که به کارتن‌سازی دارابگرد تغییر نام داده است، از سال ۸۴ راکد بوده و در تملک بانک کشاورزی قرار داشت.

فرهاد سعدی ادامه داد: در سفر استاندار به شهرستان داراب، مشکلات این کارخانه مطرح شد و در مسیر مرتفع‌سازی قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال زایی واحد کارتن سازی دارابگرد اظهار داشت: این مجموعه تولیدی، تاکنون برای ۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

تعیین تکلیف کشتارگاه طی چند روز آینده

سعدی بیان کرد: کشتارگاه دام و طیور درنا، از دیگر مصوبات سفر استاندار است که چند مرحله به مناقصه رفته و پس از شکل‌گیری آخرین مرحله مناقصه که چند روز دیگر برگزار می شود، شروع به کار می‌کند.

وی افزود: پس از مراحل مزایده و مناقصه، تجهیز این واحد تولیدی انجام می‌شود و وسایل مورد نیاز یا وضعیت بازسازی بنا، توسط سرمایه‌گذار برآورد می‌شود.

هموار شدن مسیر سرمایه‌گذاران در داراب

فرماندار ویژه داراب ضمن تاکید بر ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در سطح شهرستان اظهار داشت: در کارگروه رفع موانع تولید برای حضور سرمایه گذاران برنامه‌ریزی کرده، راه را برای آنها هموار نموده و مشکلات را مرتفع می کنیم.

سعدی خاطرنشان کرد: شهرستان داراب، از ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف برخوردار است که با حمایت اصولی از سرمایه گذاران زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود و بازده مناسبی برای صاحبان سرمایه خواهد داشت.

واحد معدنی فورآلیاژ در مسیر راه‌اندازی

سعدی به دیگر مصوبات سفر استاندار در حیطه سرمایه‌گذاری اشاره نمود و گفت: راه‌اندازی واحد معدنی تولید کنسانتره کروم و مگنز فورآلیاژ نیز از دیگر مصوبات سفر استاندار است که در اکنون در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

فرماندار داراب خاطرنشان کرد: واحد فورآلیاژ و یک واحد تولید سرکه، در مرحله صدور پروانه بهره‌برداری قرار دارند و تا چندی دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

بازگشایی کشتارگاه طیور داراب، وعده‌ای که عملی شد

استاندار فارس در سفری که آبان ماه سال گذشته به داراب داشت، از پروژه‌های شاخص شهرستان شامل بیمارستان دوم داراب، بیمارستان فورگ، طرح مسکن ملی داراب، کشتارگاه طیور بازدید کرد.

محمدهادی ایمانیه، اشتغال را از اهداف مهم دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: مجموعه کشتارگاه دام و طیور داراب بیش از ۹ سال است که رها شده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و هم اکنون در تملک بانک کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: بنا بر وجود سرمایه گذار و اعلام آمادگی ایشان، امیدواریم این واحد نیز پس از واگذاری به ایشان به مدار اقتصادی شهرستان وارد شده و در زمینه اشتغال نقش ایفا کند.

اشتغال‌زایی 600 نفر در 2 واحد معدنی فروآلیاژ داراب و استهبان

همچنین با حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس مقرر شد تا اداره کل منابع طبیعی استان، سازمان صمت استان فارس، اداره برق و سازمان آب و سایر دستگاه های خدمات رسان نسبت به مرتفع نمودن مشکلات احداث و عملیات اجرایی پروژه شرکت فرو آلیاژ رباط استهبان و شرکت فرو آلیاژ داراب در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نمایند.

جانشین رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس، طی بازدید از این دو واحد معدنی به ظرفیت عظیم واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین معادن این استان اشاره کرد و گفت: شرکت فرآوری معادن آلیاژ استهبان و داراب با هدف سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری منگنز و کروم در استان فارس سبب خودکفایی در صنعت، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور، ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه کشور می شود.

رحمانی بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی شعار سال در خصوص برداشتن مشکلات و چالش های پیش روی صنایع و واحدهای تولیدی، ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان فارس، به صورت مستمر پیگیر رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با حمایت قضایی از شرکت فرو آلیاژ استهبان و داراب در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال مستقیم بیش از 600 نفر از افراد بومی این دو شهرستان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار