مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 26 June 2023


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی با اشاره به پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان توسط اداره کل بیمه سلامت همدان گفت: تمامی مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران اعم از هزینه‌های مرتبط با طرح دارویار و نیز سهم سازمان تا پایان خرداد ماه سالجاری به مبلغ 16 میلیارد و 900 میلیون تومان تسویه شد.


وی با اشاره به اینکه همه داروخانه های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت می باشند افزود: در حال حاضر 263 داروخانه در سطح استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت می باشند. با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، ما باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم.


دکتر نیاستی یادآور شد : با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرایی شدن طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه تنها در پرداختهای سازمان تسریع بعمل می آید بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم خواهد شد .


وی تصریح کرد: در طول ادوار گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این میزان موفق نبوده و همیشه تاخیرها چند ماه بود، اما در طول دو سال گذشته شرایط بهتری در پرداخت‌ها حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه بروز است. امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی منجر به ارتقاء کیفیت خدمات سلامت و همچنین افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت شد.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مراکز مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار