فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ملی است، گفت: امسال ۴۸۰ میلیون تومان برای توسعه جنگلها به شهرستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 07 March 2015

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ملی است، گفت: امسال ۴۸۰ میلیون تومان برای توسعه جنگلها به شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش تسنیم ؛ محسن مرادی ‌پناه در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی ،اظهار داشت: امسال ۴۸۰ میلیون تومان برای توسعه جنگلها شهرستان اختصاص یافته است.

مرادی ‌پناه با تأکید برضرورت افزایش گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی در نوروز ۹۴، بیان کرد: افزایش تعداد گشت‌ها و بازدیدهای مستمر از منابع طبیعی این شهرستان در ایام نوروز ۹۴ را ضروری است.

وی افزود: منابع طبیعی بخشی از انفال بوده و جزو سرمایه‌های ملی و خداوندی محسوب می‌شود که باید در حفظ آن همواره کوشا باشیم تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند شوند.

مرادی ‌پناه با بیان اینکه مردم نقش اساسی در حفاظت از منابع طبیعی به‌ عهده دارند، افزود: مردم باید با تأسی از آموزه‌های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک تکلیف شرعی در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.

حافظان منابع طبیعی از انفال پاسداری می‌کنند

فرماندار بهار با اشاره به اینکه حافظان منابع طبیعی از انفال پاسداری می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که در راه پاسداری انفال الهی مجاهدت می‌کنند اعمال آنها نوعی عبادت محسوب می‌شود و موجب کسب اجر اخروی و دنیوی آنها می‌شود.

مرادی‌پناه نبود نبود فرهنگ صحیح استفاده از منابع طبیعی را یکی از موارد نابودی منابع طبیعی برشمرد و گفت: مردم باید به این امر مهم پی برده که حفظ انفال و منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و ملی است.

وی تصریح کرد: امسال ۴۸۰ میلیون تومان برای توسعه جنگلها در شهرستان بهار اختصاص یافته است ، که باید بکوشیم با ایجاد فضاهای جدید در حفظ خاک و آب و تصفیه هوا گامهای مؤثری برداریم.

در شهرستان بهار ۶۱۵ هکتار جنگل وجود دارد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار نیز در این جلسه با بیان این مطلب که بستر همه تولیدات از منابع طبیعی شکل می گیرد، گفت: رشد و توسعه منابع طبیعی توجه همگان را می‌طلبد واین فرهنگ با ارزش باید در جامعه احیا و زنده شود.

سید ابوالحسن موسوی‌ خوشرو اضافه کرد: منابع ملی به عنوان سرمایه‌های کشور باید توسط آحاد جامعه مورد حفاظت قرار گیرند تا این مواهب خدادادی به صورت مناسب و مطلوب به نسل آینده منتقل شود.

موسوی ‌خوشرو اظهار داشت: در شهرستان بهار ۶۱۵ هکتار جنگل و فضای سبز وجود دارد و امسال نیز ۱۲۰ هکتار از اراضی مستعد برای جنگل کاری شناسایی شده که در دست بررسی هستند.

وی با اشاره به روز درخت کاری به تبیین اهمیت کاشت درخت و توسعه ی فضای سبز از منظر اسلام و تعالیم دینی پرداخت و گفت: با تعامل بیشتر باید مردم را به سمت حفظ و نگهداری و توسعه‌ی فضاهای سبز و درختکاری بروند و در سطح عمومی به فرهنگ سازی بپردازند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار