امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شهید بهشتی شخصیتی با ویژگی‌های بسیار مهم و خوب داشتند گفت: شخصیت شهید بهشتی بهترین الگو برای مدیران نظام است
کد خبر: ۱۱۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹ 25 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای شورای قضایی استان یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: مداقه در شناسایی منابع انسانی مستعد و هدفمند، یکی دیگر از شاخص های شهید بهشتی بود که در سفرهای استانی مد نظر قرار می داد تا در بزنگاه های مناسب از این نیروها استفاده نماید.

وی ضرورت پیشرفت و توسعه را تربیت نسل نواندیش، محقق و پژوهشگر دانست و تصریح کرد: در مقابل تربیت نسل متفکر و متعقل، دشمن می خواهد تدین، تفکر و تعقل را از جامعه بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ذکر حدیثی از امام صادق، افزود: همت کوتاه و پایین، کمی راهکار و ضعف در رأی و اراده سه اصل مهمی است که از پیشرفت جلوگیری می کند.

وی بر اهتمام به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است که نیاز به سامان دهی در جامعه دارد و چنانچه تحت یک نهاد مستقل ذیل قوه قضاییه دیده شود، می توان امید داشت که اجرای اصولی آن در جامعه صورت پذیرد.

ناصری افزود: در سال 1360 اتفاقاتی افتاد و در جمعه ششم تیر 1360 سوء قصدی در مسجد تهران به مقام معظم رهبری شد که منافقین برنامه‌ریزی کرده بودند و این سلسله را از ایشان شروع کردند.

وی افزود: خدای متعال عنایت و لطف کرد و ایشان را برای ما نگاه داشت، گرچه افتخار جانبازی برای ایشان محقق شد اما این لطف را خداوند داشت که امروزه ایشان راهنما و ولایت این کشتی انقلاب را بر عهده بگیرد.

امام جمعه یزد گفت: در مرحله و زنجیره دوم این ترور‌ها، روز بعد بود که شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانشان توسط منافقان به شهادت رسیدند که این مصیبت برای ما خیلی گران و سخت بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: باز هم خداوند متعال عنایت و لطف کرد و خون و مظلومیت این بزرگان سبب شد که توطئه دشمن خنثی شود و انقلاب ما مصونیت پیدا کند.

ناصری با بیان اینکه با این اتفاق، دشمن متوجه شد که مردم بزرگ و فرهنگ دار ما را نمی‌توانند با این اقدامات از پای درآورند، افزود: وجود شهید بهشتی برای انقلاب اسلامی ایران خیلی با ارزش بود اما شهادت ایشان هم تاثیر زیادی در حفظ انقلاب اسلامی ایران داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار