رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: این شهر در ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، میزبان هیأت هایی از شهرهای خواهر خوانده با هدف افزایش همکاری های مختلف است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 24 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بی بی فاطمه حقیر السادات افزود: این هیات های به مدت سه روز در یزد حضور دارند و در زمینه های مختلف همکاری میان شهرهای خواهر خوانده در این مدت تبادل نظر و بحث و بررسی می شود.

وی اظهار کرد: بررسی قراردادهایی در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، بازرگانی، تجاری و گردشگری بین یزد و هیأت های شهرهای خواهر خوانده از برنامه اصلی در این مدت است و در واقع این سفر آشنایی اولیه با هیأت های رسمی شهرهای خواهر خوانده می‌باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سه نفر از سفیران شهرهای خواهر خوانده نیز در این مراسم دعوت شده‌اند گفت: حضور هیأت از شهرهای خواهرخوانده در یزد می تواند بر توسعه رابطه شهر یزد و خواهر خوانده های این شهر موثر باشد.

حقیرالسادات در ادامه از ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد و دیپلماسی شهری خبرداد و افزود: در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائل و ارائه پیشنهادات در زمینه توسعه روابط میان شهرهای خواهرخوانده رایزنی می کنند.

وی اظهار کرد: هفت کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و بازرگانی، علمی پژوهشی و فناوری، امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اجرایی و تشریفات و گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات با بیان اینکه مسئولیت اجرای هرکدام از این کمیته ها به عهده سازمان های مربوطه است ،گفت: بهبود و توسعه روابط بین المللی و به خصوص تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاوردهای خواهرخواندگی با دیگر شهرها برای یزد بوده است.

شهر یزد تا کنون با هشت شهر یاسبرین مجارستان ، پوتی گرجستان ، خیوه ازبکستان ، گیومری ارمنستان ، لینتس در اتریش ، پینگ یائو چین ، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی برقرار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار