رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر کشور با بیان این که شرکت‌های بورسی، سودآوری مناسبی داشته و نگرانی جدی در این زمینه نداریم، گفت: جهت گیری سازمان بورس برای تامین مالی کشور ایجاد بازار سرمایه‌ای است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 24 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید عشقی در جریان سفر به این استان در حاشیه بازدید از مجموعه فولاد آلیاژی اظهار کرد: طرح ذوب هم برای تامین نیاز‌های داخلی و هم برای صادرات مفید فایده است و می‌تواند ارزش افزوده بسیار خوبی برای سهامداران داشته باشد.

وی با بیان این‌که کمک خواهیم کرد تا تامین مالی طرح‌های این شرکت در بخش نورد و تکمیل طرح‌های در دست اجرا از بازار سرمایه انجام شود، افزود: جهت گیری ما به برای تامین مالی کشور به سوی بازار سرمایه است و بر این اساس شرکت‌هایی که قابلیت پذیرش در بورس را دارند، مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در صورت امکان وارد بورس شوند.

رئیس سازمان بورس کشور گفت: فردا پنج شنبه یکم تیرماه جلسه‌ای در یزد برگزار می‌شود تا این شرکت‌ها وارد بورس شوند، چرا که هدف ما برقراری ارتباط بین بنگاه‌های اقتصادی و نهاد‌های مالی است.

عشقی، فضای کنونی در بازار سرمایه را دارای ثبات و آرامش توصیف و تصریح کرد: شرایط کنونی این بازار با توجه به روند سودآوری شرکت‌ها و معاملات کنونی به هیچ وجه با شرایط سال ۱۳۹۹ قابل قیاس نیست، به گونه‌ای که شرکت‌ها سودآوری مناسبی داشته و تناسب سودآوری و ارزش بازار شرکت‌ها برقرار است و نگرانی جدی در این زمینه نداریم.

وی تأکید کرد: باید همه تلاش خود را بکنیم تا بازار ثانوی بانشاطی داشته باشیم و این بازار بتواند به تامین مالی شرکت‌ها در بازار اولیه کمک کند، چرا که تامین مالی از راه افزایش سرمایه شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس کشور خاطرنشان کرد: این سازمان به صورت مستمر در حال ارائه مجوز برای افزایش سرمایه شرکت هاست تا بخشی از سود در طول سال را به سرمایه تبدیل کرده و هم از آورده نقدی سهامداران برای افزایش سرمایه استفاده کنند و هم از طریق اوراق بدهی و انتشار اوراق بهادر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود بهره گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار