استاندار تهران گفت: با توجه به سیر حرکت جامعه به سمت پیری باید برنامه‌ریزی ها برای ۱۰ سال آینده از هم اکنون انجام و در این زمینه الگوی شهر سالمند در منطقه‌ای از تهران که قابلیت اجرایی دارد احیا شود تا اصلاحات در حوزه مبلمان شهری، بهداشت و غیره در دستورکار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 21 June 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری در سومین جلسه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) با اشاره به لزوم توجه به سلامت سالمندان خطاب به فرمانداران بر لزوم پیگیری موضوعات سلامت محور در شهرستان ها با هدف امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد.

وی به اهمیت عدالت سلامت اظهار داشت: برای تعیین شاخص های سلامت و تبدیل آن به برنامه با توجه به وضع موجود و اهداف ترسیم شده در وضع مطلوب باید سیاست ها، برنامه ها و تدوین شرح وظایف مشخص شود.

این مسئول ادامه داد: وجود مرکز تلفیق داده اهمیت دارد، چرا که با تمرکز بر شبکه اطلاعات استانی بتوان اقدامات را به پیش برد که در این راستا وجود زیرساخت ها در تهران با استفاده از شبکه های ارتباطی برای انتقال اطلاعات موثر است.

استاندار تهران با اشاره به پیوستگی نظام سلامت افزود: تهران مشمول خرده فرهنگ‌ها بوده که تنوع زندگی، معاشرت و غیره نیازمند تحلیل است و باید به لحاظ آماری نیز مشخص شود.

فخاری خاطرنشان کرد: تامین سلامت افراد جامعه به رشد سایر شاخص ها نیز کمک می کند، از اینرو تمرکز بر نظام سلامت اهمیت بسیاری دارد و همکاری بین دستگاهی برای تاثیرگذاری اقدامات باید تقویت شود.

وی با اشاره به تدوین سه سند سلامت یادآور شد: اسناد باید قابلیت تبدیل به برنامه اجرایی داشته باشد و بر اساس آن سازمان های متولی در هر زمینه شناسایی و اقدامات روند اجرایی به خود گیرد.

انتقاد استاندار تهران از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶

براساس این گزارش، استاندار تهران همچنین در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار داشت: شفافیت و تسهیل در روند اعطای تسهیلات به مردم باید در اولویت کار بانک‌ها باشد.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از روند عملکرد برخی بانک‌ها در خصوص طرح‌های ارجاعی به بانک‌ها در راستای تخصیص اعتبار از تبصره ۱۶ متاسفانه شاهد کم کاری برخی از بانک‌ها هستیم که در جلسه آتی حتما از ظرفیت‌های قانونی برای این دسته از بانک‌ها استفاده می‌شود.

فخاری خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که عملکردشان ضعیف است ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ منطقی، مستند و استاندارد در مورد علت تعویق اعطای تسهیلات ارائه کنند.

این مسئول تاکید کرد: باید کارگروهی توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی با مشارکت بانک‌ها تشکیل شود و کلیه موارد مطروحه توسط بانک‌ها در مورد علت‌های عقب ماندگی در اعطای تسهیلات مورد بررسی و شناسایی و موانع رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار