مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح:
مدیر عامل نیروگاه شهید اعلام کرد: مهندسین نیروگاه شهید مفتح می توانند نیروگاه های سراسر جهان که آرم میتسوباشی دارند را تعمیر کند، این پیشنهاد به دولت ژاپن منتقل می شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 20 June 2023
مدیر عامل نیروگاه شهید اعلام کرد: مهندسین نیروگاه شهید مفتح می توانند نیروگاه های سراسر جهان که آرم میتسوباشی دارند را تعمیر کند، این پیشنهاد به دولت ژاپن منتقل می شود.
 
به گزارش تابناک همدان، عبدالمجید دیناروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اتمام فصل تعمیرهیئت ژاپنی از نیروگاه میتسوباشی از این نیروگاه بازدید کردند، افزود: این هیئت با دیدن فعالیت نیروگاه تعجب کردند که با گذشت سه دهه ازآغاز به کار همچنان در زمینه تولید برق فعال است.
 
وی ادامه داد: با توانی که درمهندسین هست اعلام شد از لحاظ تعمیراتی به قدری توانمند هستیم که بتوانیم کلیه نیروگاه هایی که آرم میتسوباشی دارند را به توان اولیه باز گردانیم این پیشنهاد به دولت ژاپن منتقل می شود که مهندسین نیروگاه شهید مفتح می توانند نیروگاه هایی که در سراسر جهان آرم میتسوباشی دارند را تعمیر کند.
 
لازم به ذکر است، نیروگاه میتسوباشی در جای جای جهان نیروگاه راه اندازی کرده اند که یا مخروبه شده اند و یا با 50 درصد توان فعالیت می کنند.
 
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به اینکه در نیروگاه فصل های خاصی را برای خود تعریف می کنیم، گفت:
فصل تابستان فصل تمرکز بهره برداری است و همکارران بهره برداری بدون مرخصی در محل حاضر هستند و بعد از فصل بهره برداری که 20 شهریور ماه به اتمام می رسد بلافاصله آماده فصل تعمیرات می شویم و در این فصل ضمن اینکه به دقت مواظب رژیم مصرف گاز و مازوت هستیم واحدها وارد تعمیرات می شود.
 
دیناروند با بیان اینکه اواخراردیبشت ماه فصل تعمیرات به اتمام رسد، اظهار داشت: تعمیرات صدد درصد با توان همکاران در چهار دیواری نیروگاه انجام شد اتفاقی که در سی سال گذشته با توان متخصین داخلی انجام می شود در آخرین اورهال با توان متخصصان داخل چهار دیواری صورت گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه 77 درصد پرسنل نیروگاه بومی هستند، گفت: شرایط به گونه ایست که نیروگاه های دیگر متخصصان نیروگاه مفتح را درخواست می کنند که به جای مستشاران خارجی در نیروگاه ها حاضر شوند تا دانش خود را در اختیار آنان قرار دهند.
 
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه در زمستان نیروگاه مشکلات خود را دارد یعنی به دلیل رعایت عدم افت فشار گاز مجبور به مصرف مازوت هستیم، افزود: سوخت در نیروگاه به میل و رغبت ما نیست که اگر به میل باشد گاز مصرف می کنم زیرا پاک ترین سوخت است.
 
دیناروند اعلام کرد: ایستگاه هواشناسی کبودراهنگ سال گذشته 11 روزاز هوای سال را آلوده اعلام کرده که این آلودگی در اثر گردو غبار محلی بوده است.
 
وی با اشاره به ورود هجمه به نیروگاه که باعث خشک شدن آب منطقه شده است، افزود: طبق آمار سال 1397 با قرائت کنتورهای رسمی کشاورزان 654 میلیون متر مکعب از آب های زیر زمینی منطقه برای مصارف کشاورزی برداشت شده است در حالی که نیروگاه در آخرین برداشت خود که به سال 1394 باز می گردد 10 میلیون مترمکعب برداشت از آب های زیر زمینی داشته است.
 
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه حلقه چاه زنده در نیروگاه وجود دارد که آب یک حلقه چاه مستقیما برای ارائه خدمات اجتماعی به زندان و روستای عین آباد منتقل می شود و دو حلقه چاه دیگر برای مصرف بهداشتی و شرعی 500نفر از پرسنل استفاده می شود.
 
دیناروند گفت: در حال حاضر حدود 2هزار متر مکعب در ساعت فاضلاب تصفیه شده همدان وارد نیروگاه می شود.
 
به گفته وی این نیروگاه در سال گذشته موفق به کسب رتبه یک ساخت داخل کل کشورو همچنین رتبه یک سلامت اداری را در بین تمامی نیروگاه های کشورشده است.
 
تابستان امسال همانند سال گذشته بدون قطعی و خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت
 
مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح اعلام کرد: تابستان امسال همانند سال گذشته بدون قطعی و خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت که دقت در تعمییرات، دقت در انتخاب جنس قطعات، دقت در بهره برداری و همت همکاران در کنار تخصص و توانایی این شهامت را به من می دهد که اعلام کنم این نیروگاه تمام توان خود را صرف خواهد کرد تا حداکثر توان تولیدی بر مدار باشد و خاموشی به مردم تحمیل نشود.
 
دیناروند گفت: 10 درصد هزینه تمام شده برق را دولت از مردم دریافت می کند و 90درصد مابقی یارانه است که با صرفه جویی در مصرف برق امکان توسعه نیروگاه ها و شبکه های برقی کشور فراهم می شود.
 
وی به برداشت گل محمدی از ۴ هکتار از گلستان‌های نیروگاهاشاره کرد و گفت: گل محمدی برای اولین بار در نیروگاه به صورت قلمه و پاجوش در سه سال پیش کشت شد و امسال برای سومین سال متوالی این محصول از اواسط اردیبهشت تا خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت شد. مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز از اهمیت خاصی در مراکز صنعتی بویژه نیروگاه ها برخوردار است و به همین دلیل کشت گل محمدی به عنوان گیاهی کم آب بر در این مجموعه انجام گرفته است.اضافه کرد، گل های محمدی پس از برداشت و بسته بندی در بین کارکنان نیروگاه توزیع شد.
 
وی در پایان گفت: علاوه بر کشت گل محمدی و کاشت یکصد و چهل هزار درخت، انواع گیاهان دارویی و زعفران در نیروگاه شهید مفتح کشت می شود. شایان ذکر است نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح علاوه بر تولید انرژی پایدار، تلاش گسترده ای در افزایش فضای سبز این مجموعه داشته است.



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار