معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد
تابناک هرمزگان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی مراحل نمونه برداری و بررسی میزان سموم کشاورزی در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو استان انجام می شود و پس از کسب تاییده های لازم گواهی سلامت نیز صادر می گردد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 20 June 2023

 

به گزارش تابناک هرمزگان// دکتر حسین قاسمی اظهار کرد: 10 کارشناس سلامت  مواد غذایی به منظور ارتقاء و افزایش سلامت غذایی مستقر در بنادر استان بر مواد غذایی صادراتی و وارداتی نظارت دارند و نمونه های لازم  به طور دقیق مورد بررسی و آزمون قرار می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به نمونه برداری و آزمایش از محصولات کشاورزی در استان عنوان کرد: تاکنون از نمونه های سموم مصرفی صیفی های صادراتی مانند فلفل های رنگی که در میناب و رودان تولید می شود به صورت ویژه نمونه برداری انجام شده و بر اساس استاندارده های  مورد نظر گواهی سلامت صادر می شود.

وی افزود:  نمونه های نان مصرفی تولید داخل و خارج از استان به طور روزانه و در سراسر استان به آزمایشگاه مجهز معاونت غذا و دارو ارسال و پس از بررسی های لازم گواهی های سلامت صادر  و یا عدم انطباق اعلام می گردد.

دکتر قاسمی اظهار کرد: براساس  گزارش اداره نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی در سال 1401 یکصدو 52 مورد بازدید از واحد های تولیدی مواد خوراکی فعال و غیر فعال انجام شده است؛ همچنین اجرای طرح درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی 269 مورد از محصولات تولیدی استان که به صورت سالانه مورد پایش قرارمی گیرند از این تعداد به 24 مورد شکایت رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: 203 مورد اقلام نمونه برداری و بررسی شده طرح کشوری باقیمانده سموم و آفات کشاورزی جهت بررسی و اعلان نتیجه به سازمان غذا و دارو در راستای اجرای سیاستگذاری کلان کشوری ارسال شد همچنین 2 هزارو 662 مورد نمونه برداری از گمرکات شهید رجایی ، شهید باهنر, تیاب و بندرلنگه انجام شد.

وی با اشاره به نمونه برداری از محصولات تولیدی کارخانجات و ارسال آن به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو عنوان کرد: 254 نمونه جهت بررسی سلامت محصول شرایط مناسب تولید و مطابقت با مجوز های بهداشتی، استانداردهای مربوطه و ضوابط وزارت بهداشت به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ارسال شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه خاطر نشان کرد: تاکنون 143 گواهی بهداشت محموله های صادراتی و 717 مورد گواهی بهداشت محصولات کشاورزی در استان صادر شده است.

انتهای پبام//

برچسب ها: گواهی سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار