مدیرکل بهزیستی ایلام گفت:این میزان تسهیلات پرداختی نسبت به ۲ سال ماقبل آن افزایش چشمگیر داشته بطوریکه حدود چهار برابر شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 19 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین نورعلیوند اظهار داشت: این میزان تسهیلات پرداختی نسبت به ۲ سال ماقبل آن افزایش چشمگیر داشته بطوریکه حدود چهار برابر شده است.

وی به خدمات این مجموعه در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: این خدمات شامل پرداخت ودیعه، تامین و تعمیر مسکن بوده که در طول این مدت ۷۰۳ مورد خدمت با اعتبار حدود ۵۶۰ میلیارد ریال به جامعه هدف ارایه شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام رایگان شدن تعرفه آب ، برق و گاز ۲۹ هزار خانوار مددجو، معافیت انشعاب آب، برق و گاز برای ۲ هزار و ۳۷۱ مددجو با بیش از ۳۴ میلیارد ریال و پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان و مددجویان به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال را از دیگر خدمات ارایه شده به جامعه هدف برشمرد.

نورعلیوند مناسب سازی منزل و خودرو افراد دارای معلولیت با بیش از ۱۳ میلیارد ریال، پرداخت ایاب و ذهاب معلولان به مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه درمان معلولان به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد ریال، ایجاد پایگاه هنر در مناطق روستایی با اعتبار حدود یک میلیارد ریال و پرداخت کمک هزینه توانبخشی و بهداشتی با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال را از دیگر خدمات این مجموعه به جامعه هدف برشمرد.

به گفته وی، همچنین خدماتی نظیر افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانواده های دارای ۲ عضو معلول به بالا، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی، حذف دهک درآمدی خانواده های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری و برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار طی این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی ایلام از برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی معلولان به عنوان یکی از اقدام های مهم دولت در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: پیش از این سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت به مدت ۱۰ سال و برای سایر مددجویان جامعه هدف پنج سال بود که توسط این اداره کل پرداخت و مابقی آن باید توسط مددجویان و معلولان پرداخت می شد که از ۲ سال گذشته این سقف برداشته شده و تا زمان بازنشستگی فرد مددجو، این سهم توسط بهزیستی پرداخت می شود.

نورعلیوند به حذف دهک درآمدی خانواده های دارای فرزند چندقلو برای برقراری مستمری اشاره کرد و یادآور شد: پیش از این تنها سه دهک اول درآمدی که دارای فرزند دوقلو و سه قلو بوده مشمول دریافت مستمری می شدند، ولی با اقدام دولت سیزدهم خانواده های دارای فرزند دوقلو تا دهک هفت و دارای فرزند سه قلو بدون محدودیت دهک مشمول برقراری مستمری شده که تعداد آنها در این استان ۵۰۰ خانوار بوده است.

وی با اشاره به برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار اضافه کرد: این اقدام با هدف حمایت از خانواده های معلولان انجام تا آنها در نزد خانواده ها نگهداری و از سپردن آنها به مراکز بهزیستی جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام یکی دیگر از خدمات دولت در این اداره کل را تاسیس نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف درمان و بازتوانی معتادان با پذیرش یکساله و ظرفیت ۷۰ نفر از اواخر سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز تا مصرف کنندگان مواد مخدر در کنار بهبودی، مهارت های شغلی را نیز کسب کنند.

وی افتتاح ۱۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار، برقراری بیمه اجتماعی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، افتتاح مرکز جامع امور آسیب دیدگان اجتماعی، راه اندازی ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان های بدره و دره شهر ، غربالگری شنوایی ۱۴ هزار و ۴۷۰ نوزاد، غربالگری بینایی حدود ۴۰ هزار کودک سه تا ۶ سال، ارایه خدمات ژنتیک به بیش از چهار هزار نفر، پرداخت تسهیلات اشتغال به بهبود یافتگان به تعداد ۲۸۸ نفر، ارایه آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی و خانواده به ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر، پذیرش ۶ هزار و ۶۶۰ نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد، پوشش ۹۰۰ نفر در طرح مانا، ارایه آموزش های پیشگیری از خودکشی به ۳۷۳ هزار نفر، طرح خودمراقبتی زنان و دختران به تعداد ۴۵۰ نفر، طرح توانمندسازی همیار مادر و کودک به تعداد ۳۵۰ نفر و ارایه خدمات مشاوره به بیش از ۳۵ هزار نفر را از دیگر فعالیت های این اداره کل طی ۲ سال گذشته عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار