اداره‌کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق جنوب و غرب استان تهران پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 15 June 2023

به گزارش تابناک تهران، از اداره‌کل هواشناسی استان با صدور هشدار زرد اعلام کرد: رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و افزایش گرادیان فشاری از بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز شنبه در استان تهران پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روز پنج‌شنبه در مناطق جنوب و غرب استان و روز جمعه در نیمه شمال و مناطق جنوب استان مورد انتظار است همچنین در ارتفاعات نیمه شمالی رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود.

خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری نظیر داربستها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و در ارتفاعات صاعقه و لغزندگی جاده ها دور از انتظار نخواهد بود.

احتیاط در ترددجاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، احتیاط در فعالیتهای عمرانی، عدم توقف وسایل نقلیه در حاشیه ساختمانهای نیمه کاره، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربستها و آمادگی دستگاههای امدادرسان از جمله توصیه های سازمان هواشناسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار