معاون مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) خبر داد؛
معاونت توسعه و برنامه‌ریزی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) گفت: دستگاه رادیوتراپی این بیمارستان که به دلیل آسیب و نشت اشعه امکان خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی را ندارد ظرف چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 19 May 2023

رحمت الله جلیلیان

کیومرث حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) تنها نمونه دولتی این دستگاه در استان کرمانشاه و مورد استفاده برای بیماران سرطانی است.

وی افزود: بیماران از استان‌های همجوار از جمله همدان، کردستان و ایلام برای دریافت خدمات درمانیِ این دستگاه به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کنند بنابراین بار بر روی دستگاه و استهلاک آن زیاد است.

معاون توسعه و برنامه ریزی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) گفت: این دستگاه به دلیل آسیب دچار نشت اشعه شده و روند ارائه خدمات به بیماران سرطانی را دچار مشکل کرده است که با رایزنی‌های انجام شده قطعه لازم دستگاه تامین و ظرف چند روز آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی تشریح کرد: از روزی که دستگاه دچار نقص شد مسئولین بیمارستان برای تعمیر و راه‌اندازی مجدد آن اقدام کردند، دستگاه طی دو ماه گذشته نیز دچار مشکل شد که ظرف چهار روز و با صرف ٢٠ میلیارد ریال تامین قطعه و مجددا راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز بهارستان طی پنج ماه آینده سه دستگاه رادیوتراپی نصب و به عنوان بزرگترین مرکز جامع سرطان در غرب کشور به بیماران ارائه خدمت می‌کند.

حیدری تاکید کرد: قطعه خراب شده دستگاه سبب نشت اشعه می‌شود یعنی روشن کردن و کار کردن آن برای یک ساعت تمام افراد حاضر در محوطه دستگاه را دچار گرفتگی اشعه و مخاطرات پس از آن می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار