کد خبر: ۱۱۰۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 15 May 2023

 به گزارش تابناک مازندران ، ساکنان روستا از مشکلات ساخت‌وساز در بافت تا انتشار بوی نامطبوع مرغداری در روستا گله مند هستند 

فرزاد قربانپور، دهیار روستای صورت بخش بندپی‌شرقی شهرستان بابل:
از سال ۷۲ یک‌ واحد مرغداری با کاربری مرغ گوشتی در روستا آغاز به کار کرد که در سال ۸۵ با تغییر کاربری از مرغ گوشتی به مرغ مادر، حریم ۲۰۰ متر خود را به حدودا ۶۰۰ متر افزایش داد.
با تغییر کاربری، نزدیک ۵۰ درصد روستا (حدود ۱۷۰ واحد خانه) وارد حریم مرغداری شدند که این مسأله باعث شد که نتوانیم به زمین‌های داخل بافت روستا، پروانه ساخت بدهیم.
ضمن ایجاد مشکلات آلودگی زیست‌محیطی و انتشار بوی نامطبوع این مرغداری در روستا، از این واحد شکایت کردیم و تا دیوان عالی نیز شکایت ما تایید شد و حریم این مرغداری به همان ۲۰۰ متر کاهش یافت.
در حال حاضر این مرغداری بار دیگر بدنبال کسب مجوز برای افزایش حریم است که باعث نگرانی اهالی روستا شده و از مسئولین امر تقاضا داریم تا نسبت به صدور مجوز با حساسیت بیشتری موضوع را بررسی کنند.

برای خانه ۶۰ متری با دو معلول بهزیستی حکم تخریب صادر کردند

حسین احمدزاده، ساکن روستای صورت بخش بندپی‌شرقی شهرستان بابل:
خودم و پدرم معلول هستیم؛ از زمین‌های پدری و اجدادی خودم در روستا خانه درست کردم اما برای خانه ۶۰ متری بنده که دو معلول در آن زندگی می‌کنند حکم تخریب صادر شد.

با طرح شکایت نتیجه گرفتیم، اما بار دیگر فرآیند تغییر کاربری در حال انجام است

رحیم‌ مهدی‌پور، ساکن روستای صورت بخش بندپی‌شرقی شهرستان بابل:
در سال ۹۸ برای احداث ساختمان به بنیاد مسکن مراجعه کردم و به من گفتند زمین شما در بافت قرار دارد اما بدلیل قرار گرفتن در حریم این مرغداری نمی‌توانید ساختمان بسازید.
شکایت کردیم و حکم هم گرفتیم اما متاسفانه در حال حاضر می‌خواهند دوباره از مرغ گوشتی به مرغ مادر مجوز تغییر کاربری بگیرند.
از مسئولین تقاضا دارم به موضوع رسیدگی کنند.

گزارش: بابک_ابهرزاد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار