شهردار منطقه هشت کرمانشاه گفت : سردیس شهدای مقاومت و مدافعین حرم در مسیر زائرین حرم اباعبدالله الحسین (ع) در میدان آزادگان نصب شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 10 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران مهدی معنوی شهردار منطقه هشت کرمانشاه در خصوص سردیس‌های نصب شده در میدان آزادگان گفت : به‌پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، شهرداری منطقه هشت نسبت به نصب و جانمایی ۳ سردیس از شهدای شاخص مقاومت اقدام نموده است.

شهردار منطقه هشت عنوان کرد: سه سردیس نام‌برده توسط هنرمندان کرمانشاهی به سفارش شهرداری منطقه هشت ساخته‌شده است که نشان و حاکی از هنرمندی هنرمندان این خطه هست.

معنوی افزود: سردیس‌های نصب‌شده، تمثالی از سه شهید شاخص بوده است که درراه بازگشایی مسیر دوباره تردد زائرین به عتبات عالیات زحمات فراوانی کشیده‌اند و نصب سردیس این بزرگواران در مسیر تردد زائرین حرم اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) کمترین کاری بود که به پاسداشت مقام این شهیدان باید انجام می‌گرفت.

معنوی شهردار منطقه هشت کرمانشاه ضمن قدردانی از مقام شامخ شهیدان در خصوص کیفیت ساخت و نصب سردیس‌ها تصریح کرد: سردیس‌های ساخته‌شده‌ی دست هنرمندان کرمانشاهی که مجری و سفارش‌دهنده و نصب کننده آن شهرداری منطقه هشت بوده است، نمادی از ۳ شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس، و اولین شهید مدافع حرم کرمانشاهی شهید حاج مهدی نوروزی ساخته‌شده است توسط هنرمندان کرمانشاهی در مسیر زائرین اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در میدان آزادگان اقدام نمود. علاقه‌مندان به دیدن این سردیس‌ها می‌توانند آن‌ها را در اطراف میدان آزادگان مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پاسداشت مقام شهیدان و عمل به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که در خصوص این امر فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، کمتر از شهادت نیست» و رسالت شهرداری منطقه در این خصوص، گفتنی است به‌زودی با اتمام ساخت پایه نگه‌دارنده، ۳ سردیس دیگر از شهدای گران‌قدر در میدان آزادگان نصب خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار