مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی بیشترین نیاز را به خون و فرآورده‌های آن دارند، گفت: نیاز به خون همیشگی و حضور اهدا کنندگان در تمام ایام سال ضروری است.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 07 May 2023

رحمت الله جلیلیان

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶ هزار مراجعه کننده اهدای خون داشتیم که بیش از ۵ هزار نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

وی در خصوص مصارف خون و فرآورده‌های آن افزود: برخی از مصرف کنندگان ما بیمارانی هستند که به طور مداوم نیازمند اهدای خون می‌باشند از جمله بیماران تالاسمی که حداقل در ماه دو بار باید خون دریافت کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه بیماران سرطانی را گروه دیگری از دریافت کنندگان خون اعلام کرد و گفت: این بیماران هنگام شیمی درمانی افت پلاکت پیدا کرده و تزریق این ماده برای آن‌ها حیاتی است، بیماران پیوند مغز استخوان هم نیازمند دریافت خون و خصوصا پلاکت هستند.

وی گفت: به طور کلی تمام بیماری‌هایی که منجر به خونریزی در افراد شود از جمله انواع جراحی ها، جراحی قلب، شکم، زنان و تصادفات و .. نیازمند خون و فرآورده‌های آن هستند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان ساخت: گلبول‌های قرمز خون، پلاکت و پلاسما نیاز‌های ماست که مصارف مختلفی دارند افرادی که دچار کم خونی و خونریزی می‌شوند معمولا به آن‌ها گلبول‌های قرمز خون تزریق می‌شود، بیمارانی که به هر دلیلی دچار افت پلاکت یا مشکلاتی در انعقاد خون شوند، پلاکت دریافت کرده
و پلاسما هم حاوی مواد انعقادی است که تزریق آن برای بیماران دچار مشکل انعقاد خون ضروری است.

میرزاده تاکید کرد: نیاز ما به خون و فرآورده‌های آن همیشگی بوده و مختص به یک روز یا ایام خاصی نیست، همانطور که بیماران ما در تمام ایام سال نیاز به خون دارند حضور مداوم اهدا کنندگان هم ضروری ا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار