خطبه های نماز جمعه 15 خرداد 1402 شهرستان نکا با حضور پرشور مردم مؤمن و به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ 05 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، خطبه های نماز جمعه 15 خرداد 1402 شهرستان نکا با حضور پرشور مردم مؤمن و به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در خطبه اول، پس از حمد خداوند و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش کرد و با تشریح آیه 102 سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه، مومنان را به تقوا سفارش می کند و مسلمان مُردَن را به آنان تاکید میکند.

وی با بیان اینکه: خدای ما بسیار مهربان است و به ما گفته است، «قبل از مرگ توبه کنید و من شما را می بخشم» گفت: درهای رحمت خدا هیچوقت بسته نیست و راه ورود به درگاه الهی به تعداد انفاس خلایق است و خداوند توبه پذیر است اما در سه مورد است که خداوند توبه را ردّ می کند.

خطیب جمعه شهرستان نکا، مورد اول را آنجایی دانست که انسان در حال گناه بمیرد، مثل اینکه کسی در حال خوردن مشروب یا در یک عروسی مبتذل و مواردی مشابه آن بمیرد، یا خانمی که در خیابان کشف حجاب و کشف عورت می کند اگر در آن حال بمیرد، در حال گناه مرده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی، درباره ی مورد دوم گفت: زمانی که فرد، مشرک بمیرد، در این صورت نیز توبه اش پذیرفته نمی شود، بطوریکه، در سوره نساء آیه 18 آمده است: «کسانی که در حال گناه می میرند و نیز کسانی که کافرند، توبه شان پذیرفته نیست و عذاب دردناک برای آنها فراهم شده است».

وی افزود: سومین مورد، کسانی هستند که مرگ را مشاهده کرده باشند که در این صورت درِ توبه بسته می شود، زیرا در سوره غافر آیه 84 آمده است «وقتی مرگ را مشاهده کردند گفتند که خدایا ما ایمان آوردیم و غیرخدا را نفی کردیم، این ایمان اضطراری هیچ نفعی به حال آنها نمی دهد» برای مثال، فرعون وقتی در حال غرق شدن بود گفت من به خدای موسی ایمان آوردم ولی این ایمان آوردن برایش هیچ سودی نداشت.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار