عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی :
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ضرورت الحاق ده پهن به شهر و دریافت خدمات شهری در جهت حل مشکلات آن خبر داد و گفت: حل مشکلات این روستا را با جدیت پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 04 May 2023
 رحمت الله جلیلیان
محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه بازدید از "ده پهن" ، اظهار کرد: روستای ده پهن در مجاورت شهر و جنب بزرگراه  قرار دارد اما همچنان روستا است. 
 
وی یکی از مسائل مهم مرتبط با این روستا را پیگیری جدی الحاق آن به شهر با توجه به مسافت کمی که نسبت به شهر دارد، دانست و افزود:اقدام کارشناسی آن انجام شده و شورای عالی شهرسازی بر این عقیده است که با توجه به نزدیک بودن این روستا در حریم شهر الحاق آن به شهر انجام شود. 
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الحاق ده پهن به شهر و دریافت خدمات شهری در حوزه شهرداری، منجر به حل مشکلات این منطقه در حوزه آب و فاضلاب، راه ها، کوچه ها و معابر می شود، ادامه داد: اما امروز چون ده پهن روستایی با جمعیت بسیار زیاد و در حاشیه شهر قرار دارد سبب شده امکان دریافت خدمات را نداشته و مشکلات و معضلات آن روز افزون باشد. 
 
وی گفت: پیگیری ها در حوزه راه و شهرسازی هم انجام شده و امیدواریم طی چند ماه آینده به نتیجه برسد، مساله مهم دیگر ورودی راه ده پهن است که مناسب نبوده و راه معبر آن مشکلات عدیده ای دارد که برای تعریض، آسفالت و رفع مشکل، با مدیر کل راهداری تفاهم کرده و از محل بودجه سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ مبالغی تخصیص داده شد. 
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به مشکل فاضلاب ده پهن هم اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل ساخت و سازهایی که به روستاها اضافه شده و تداوم یافته و دهیاری بودجه لازم را برای فاضلاب نداشته، این مشکلات بروز کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید بر روی معابر اصلی شبکه فاضلاب باشد، از مدیر عامل آبفا و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا کرد در اسرع وقت تفاهم نامه تخصیصی برای معابر فرعی ایجاد کنند و در ادامه اذعان داشت: زندگی اهالی ده پهن در شرایط نابه سامانی است، بارش باران، برف و شرایط  آب و هوایی نامساعد سبب می شود منازل اهالی در فاضلاب فرو رفته و مسائل و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی به این مردم و فرزندانشان وارد شود که با کمک فرماندار این مشکل را پیگیری خواهیم کرد. 
 
رشیدی اضافه کرد: خانه بهداشت ده پهن مجهز نبوده و امکانات آن به نسبت مردم کافی نیست. 
 
وی ضمن قدردانی از خدمات رسانی فرماندار و مدیران، از آنان تقاضا کرد  در اسرع وقت مشکلات ده پهن را حل کنند. 
 
رشیدی تاکید کرد: این مردم سرمایه نظام و انقلاب هستند و به پشتوانه آن ها جمهوری اسلامی بیش از چهل  سال  در دنیا سربلند بوده و ما هم به پشتوانه این مردم حرکت جهادی و خدمت گذاری به آن ها را به سرانجام می رسانیم. 
 
لازم به ذکر است که نشستی در فرمانداری کرمانشاه به منظور طرح مصوبات و انعقاد تفاهم نامه در این محل برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار