مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بیش از ٣ میلیارد تومان از درآمد موقوفات استان کرمانشاه در سال گذشته صرف کمک به دانش آموزان بی بضاعت شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 02 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه اوقاف بر اساس قانون اساسی دو وظیفه مبنایی شامل توزیع موقوفات عام و تولیت بقاع متبرکه، امامزادگان و اماکن مذهبی را بر عهده دارد، در حوزه تولیت موقوفات اداره کل اوقاف، سال گذشته بر اساس رسالت خود در خصوص به روزرسانی اسناد اجاره موقوفات و کسب درآمد موقوفات اقدام کردیم.

وی در خصوص اجرای حیات واقفین بر اساس آنچه که در وقف نامه ها ذکر شده، افزود: بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه مباحث روضه خوانی، برگزاری مراسم مذهبی، شعائر دینی، اطعام و حوزه فعالیت های قرآنی هزینه شد و در حوزه فعالیت های دارو و درمان افراد بی بضاعت، کمک به فقرا و دانش آموزان بی بضاعت، کمک به تحصیل آن ها بیش از 3 میلیارد تومان هزینه شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: این کار با اهدای پک های لوازم التحریر اهدای کمک به درمان و با ایجاد ایستگاه های ویزیت رایگان استقرار اکیپ های درمانی در مناطق محروم انجام شد و اتفاقاتی در خصوص درمان افراد بی بضاعت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه مساجد هم تقریبا بیش از 3 میلیارد تومان از محل عواید موقوفات به مساجد استان خدمت رسانی صورت گرفته، تصریح کرد: بخش و اهم هزینه های اداره کل اوقاف و امور خیریه حفظ و نگهداری موقوفاتی‌ است که اکنون برای نقشه برداری، درخواست سند و برای پیگیری دعاوی حقوقی و ثبتی در حفظ عین موقوفه، جهت ارتقا بهره وری موقوفات هم اتفاقات خوبی افتاد و بیشترین هزینه ما در حوزه حفظ و نگهداری موقوفات و ایجاد بسته های جدید صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه عتبات عالیات هم یکی از کارهای مهم اداره کل اوقاف، خدمات دهی به زائرین اربعین است که بیش از 4 میلیارد تومان در حوزه اربعین حسینی خدمات دهی به زائرین با ایجاد قابلیت 17 موکب در داخل و خارج کشور ارائه شد.

صالحی تاکید کرد: بخشی از هزینه ها در مدارس علوم دینی، عمران و آبادانی حوزه علمیه، ایجاد تاسیس و نوسازی حوزه های علمیه صرف شد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار