رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از موافقت کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با افزایش تعداد نمایندگان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 02 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مهدی روشنفکر در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این ۳ شهرستان طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳۴۲ هزار نفر جمعیت داشت، عنوان کرد: با توجه به شاخص‌های از جمله جمعیت، مساحت، محرومیت و …این حوزه انتخابیه شرایط لازم برای افزایش نمایندگان را داشته است.

روشنفکر این را هم گفت کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفا مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز وکار اجرایی آن انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا در انتخابات دوازدهم تین حوزه انتخابیه دو نماینده راهی بهارستان می‌کند، افزود: بعید می‌دانم، زیرا زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و احتمال زیاد تا به مرحله اجرا برسد زمان‌بر خواهد بود و برای مجلس سیزدهم اجرایی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳ حوزه انتخابیه و ۳ نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان به ۴ نماینده افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار