مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد حوادث کوهستان در استان، گفت: ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 01 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نق از مهر محمدباقر محمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته که ۱۰ نفر از هم‌استانی‌های ما را به کام مرگ کشانده که نشان از بی‌توجهی افراد در صعود به ارتفاعات استان است.

وی افزود: در این حوادث ۳۷ نفر آسیب دیدند که ۱۰ نفر از آنها توسط نیروهای امداد و نجات به مکانی امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: کسانی که قصد صعود دارند حتماً شرایط سنی و جسمانی خود را در نظر بگیرند و در صورت امکان همراه تیم‌های عملیاتی و با هماهنگی هیأت کوهنوردی صعود کنند.

محمدی بیان کرد: بخشی از حوادث کوهستان ناشی از سقوط، ریزش کوه، ریزش برف و … بود اما متأسفانه بخشی زیادی از فوتی‌های این حوادث به دلیل سکته قلبی افرادی بوده که به ارتفاعات صعود کرده‌اند.

وی ادامه داد: افراد حتماً باید نسبت به تمام مسیر کوهنوردی شناخت کامل و جامع داشته باشند و موقعیت خود را با خانواده در میان گذاشته و تیم‌های امدادی را هم مطلع کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: افراد در هر نقطه‌ای می‌توانند موقعیت خود را با شماره ۱۱۲ هلال احمر و ۱۱۵ اورژانس در میان بگذارند تا فرصت امدادرسانی را از دست ندهیم و بتوانیم هر چه سریع‌تر آنها را پیدا کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار