مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه خوشبختانه در بخش شکری تا اردیبهشت ماه کار تمام خواهد شد گفت: مشکلی از این بابت وجود ندارد و هم اکنون به دنبال شکر خام هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶ 30 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد و مادر صنعت استان یاد می‌شود کارخانه‌ای که فراز و فرود‌های زیادی را در طول دهه‌های اخیر تجربه کرده و در آخرین مورد به ثمن بخس به اصطلاح به بخش خصوصی واگذار شد.

مطالبه‌گری‌های زیادی انجام گرفت و عاقبت کارخانه قند یاسوج آزاد و مدیریت و سرنوشت آن به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام سپرده شد.

اکنون پس از گذشت دو سال از آزاد سازی کارخانه قند و ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؛ قرار است معاون اجرایی رئیس جمهور بازدیدی از این کارخانه داشته باشد.

در همین خصوص با شایان نادری مدیر مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کهگیلویه و بویراحمد که مسئولیت اورهال و راه اندازی و مدیریت این کارخانه را بر عهده دارد به گفتگو نشستیم هر چند در اثنای این گفتگو گلایه‌های فراوانی داشت که در زمان دیگری منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش شکری تا اردیبهشت ماه کار تمام خواهد شد گفت: مشکلی از این بابت وجود ندارد و هم اکنون به دنبال شکر خام هستیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بخش چغندری کارخانه قند نیز اشاره کرد و گفت : در این خصوص نیز با کار‌هایی که انجام شده منتظر کشت پاییزه هستیم تا بتوانیم این بخش مهم از کارخانه را به صورت عملی راه اندازی کنیم، اما اگر بانک تجارت همت به خرج می‌داد اکنون کار تمام شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته اید افزود: اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم از کار‌های مهم ما این است که برای جذب نیرو آزمون برگزار خواهیم کرد تا کارخانه قند یاسوج با استفاده از توان کارگران قدیمی کارخانه و همچنین نیرو‌های جدید با ۱۵۰ نفر وارد مدار تولید شود.

نادری در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه تاکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در این کارخانه هزینه کرده است گفت: کارخانه جدیدی را وارد مدار خواهیم کرد سیستم اتوماسیون بروز رسانی شده و اکنون کارخانه قند یاسوج جز به روزترین کارخانه‌های قند ایران خواهد بود ظرفیت این کارخانه ۱۷۰۰ تن در روز است در حالی که قبلاً هزار تن بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که کدام دستگاه بیشترین و بهترین همکاری را با شما داشته گفت:‌ای کاش همه دستگاه‌ها مانند دستگاه قضایی پای کار بودند آن‌ها بدون چشم داشت و با همه توان و به صورت تمام قد از ما برای راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار