خطیب جمعه اقلید: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند که نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 29 April 2023

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس: حجت الاسلام «مجید گشول دره‌سیبی» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته کار و گارگر بر لزوم ارزش نهادن به حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: مقتضای تقوای الهی، ارزش دادن به کار و کارگر و مطالبه حقوق کارگران زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند عنوان کرد: برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل و همچنین رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.

حجت‌الاسلام گشول بیان داشت: مسئولان باید با توجه به مسائل مربوط به کارگران، برای رفع مشکلات محیط‌های کارگری و جامعه‌ کارگری تلاش کنند.

وی اظهار داشت: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند که نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند.

خطیب جمعه اقلید ابراز کرد: کارگران امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی برای ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و همچنین زمینه ساز ایجاد امنیت اقتصادی هستند که از این رو نباید تجلیل از کارگران را به هفته کارگر محدود کرد.

حجت الاسلام گشول گفت: تأمین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنها، باید با برنامه مستمر باشد که به تصریح رهبر عالیقدر و حکیم، عدالت اجتماعی از شعارهای اصلی آن است.

وی به دغدغه و مشکل اصلی تشکل‌های کارگری نیز گریزی زد و عنوان کرد: رفاه و معیشت، امنیت شغلی و مسکن و رفاه اجتماعی مهمترین چالش‌های حوزه کارگری است که دولت باید فکری اساسی برای حل آن بکند.

امام جمعه اقلید مساله تورم و عدم تناسب حقوق کارگران با نرخ تورم برای جامعه کارگری را بسیار آزار دهنده دانست و ادامه داد: عدم وجود امنیت شغلی پایدار برای کارگران ،اخذ تسویه حساب برخی واحد‌های تولیدی در ابتدای سال با کارگران و تهدید برخی از کارفرمایان مبنی بر برگشت مبلغی از حقوق واریزی به صورت وجه نقد از کارگران به دغدغه اصلی این قشر زحمتکش تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام گشول تاکید کرد: مدیران واحد‌های تولیدی شهرستان شرایطی را فراهم کنند تا کارگران با استعداد،خلاق و مبتکر شناسائی و زمینه رشد آنها فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار