معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران :
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: سهمیه خانواده ها شهدا را احداث مسکن پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 28 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور و مصوبات آن به منزله مصوبات هیئت وزیران است که این شورا از دو سال قبل پشتوانه مالی کسب کرده و بر اساس آن دستگاه ها مکلفند 1 درصد هزینه جاری خود را در دستگاه و برای مصوبات اشتراکی هزینه کنند
که این قانون علاوه بر دستگاه های دولتی شامل تمام دستگاه های که اجرایی است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل این شورا امسال هم صادر شده و تبدیل به احکام دائمی خواهد شد، افزود: این ستاد یک نهاد فرهنگی و در اختیار استاندار به عنوان رئیس شورا است که به پیشبرد موضوعات و هماهنگی در سطح استان کمک می کند، بنیاد شهید دبیرخانه این ستاد است. 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با لطف دولت و ابلاغ رئیس جمهور و دستورالعمل معاون اول وی، جایگاه مشاورین ایثار و شهادت در دستگاه های اجرایی تقویت شده و ماموریت پیدا کردند قوانین را در دستگاه خود پیگیری کنند
 
وی در ادامه آماری از مراجعات و خدمات جامعه ایثارو خانواده شهدای استان ارائه داد و افزود: سال 1400 در حوزه اشتغال ایثارگرانی که به سامانه ما مراجعه کردند 803 نفر بوده که در  12 ماه 1401به 1471 نفر افزایش یافته و نشان از رشد 18 درصد ی  نرخ بیکاری استان و قابل تامل است. 
 
وی در خصوص استخدام این خانواده ها تصریح کرد: 
تسهیلات خرد 150 تا 300 میلیون تومانی در این راستا اعطا می کنیم  اما متاسفانه با اعتبارات سالانه بر اساس تسهیلات اعطایی نرخ بیکاری استان ثابت است و این نشان از ارائه این تسهیلات به عنوان کمک معیشت است 
برای تغییر این روند، باید توسط کارآفرینان شغل ایجاد کنیم و نیازمند یک کار ترکیبی بین مدیران محلی و کارآفرینان است منابع بنیاد شهید پشتوانه این همکاری است. 
 
وی با بیان اینکه در حوزه استخدام سال گذشته 434 نفر از خانواده شهدا استان استخدام شدند، تشریح کرد:
این آمار امسال به 384 نفر رسید همچنین 427 مجوز برای استان کرمانشاه خاص جانبازان بالای 70 درصد صادر شد که از این تعداد 308 مجوز استفاده شده و تعدادی از آن به دلیل عدم هماهنگی تقاضای دستگاه اجرایی و تخصص فرزندان در حوزه های مختلف، استفاده نشده است. 
 
وی گفت: در استان کرمانشاه تبدیل وضعیت 2 هزار 900 نفر از ایثارگران تکمیل و  تسهیلات خوداشتغالی 7 برابر رشد کرد، طبق قانون 19 درصد منابع تسهیلات اشتغال متعلق به اشتغال ایثارگران است و این را در مبالغ استانی ایجاد کردیم، در حوزه مسکن هم باید 5 درصد ساخت و سازها تخصیص یابد که پیگیر آن هستیم، از این زاویه 202 میلیارد تومان برای اشتغال ایثارگران به استان کرمانشاه منابع پیش بینی شده است. 
 
وی ادامه داد: 5 هزار و 380 نفر در کرمانشاه هیچ خدماتی در حوزه  مسکن دریافت نکردند که بسیار بالا است بر اساس آمار 19 هزار و 103 نفر تسهیلات گرفتند اما صاحب خانه نشدند، مشکل اساسی در این حوزه تامین زمین است. 
 
وی در خصوص ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان 
خاطر نشان ساخت: تورم هزینه های بهداشت و درمان را افزایش داده، امسال در بودجه سرانه بیمه ما در طی  2 سال به 500 هزار تومان رسیده همچنین 1 هزار نفر سهمیه اعزام به عتبات و عالیات دارند که با حمایت بانک دی ارائه می شود. 
 
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه 22 شورای ترویج را دارد بر ضرورت تشکیل جلسات تاکید کرد و گفت:
این جلسات با حضور شما هر سه ماه یکبار باید برگزار شود، در رابطه با حوزه آموزش و پرورش باید روندی برویم که فرزند ما با شهدا انس یابند و بر روی سبک زندگی شهید پروری کار کنیم. 
 
به گفته قاضی زاده موضوع شهید پژوهی در حوزه آموزش و پژوهش طراحی شده که به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خانواده ها کمک می کند. 
 
استاندار کرمانشاه در ادامه نشست اظهار کرد: اثربخشی کارگروه ها و جلسات برای خانواده شهدا باید افزایش یابد، خانواده ایثارگر و شهدا مجموعه ای دغدغه دارند که باید بررسی شود. 
 
 
وی به برگزاری کنگره بزرگ شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود : چنین رویدادهایی با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری باید ادامه دار باشد 
 
 
را خواهیم داشت و دستور و توقع و نگاه رهبری این است این برگزاری ها کوتاه و موقت نباشد یم سال را می خواهیم گرامیداشت تفمر شهدا و خانواده آن ها اختصاص یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار