وداع با شکوه با عالم ربانی
در این مراسم آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه مازندران ، استاندار مازندران ، سردار میرزایی فرمانده نیروی انتظامی مازندران و بیشتر مسئولین استان حضور داشتند
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 28 April 2023

به  گزارش تابناک مازندران ؛ روز گذشته پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولان بلندپایه مازندران، و انبوه مردم مراسم وداع با آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی در بابلسر با شکوه هر چه بیشتر صورت گرفت ؛  

برگزاری مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در بابلسر+ تصاویر  

️ مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در شهرستان بابلسر با حضور آیت الله لایئنی نماینده محترم  ولی فقیه در استان مازندران  ، استاندار مازندران  ، حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه محترم شهرستان  بابلسر
دکتر باقرزاده نماینده مردم شهرستان های بابلسر و فریدونکنار درمجلس ، مهندس قلی پور باقری فرماندار ، دکتر بازوند فرماندهی سپاه ناحیه بابلسر ،  فرماندهان لشکری و کشوری و با حضور پور شور  مردم ولایتمدار استان و شهرستان بابلسر در مصلئ المهدی ( عج ) شهرستان بابلسر برگزارشد .
 

برگزاری مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در بابلسر+ گزارش تصویری
برگزاری مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در بابلسر+ گزارش تصویری
برگزاری مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در بابلسر+ گزارش تصویری  

 


مراسم  فوق با️ سخنرانی  : آیت الله  محمدی لائینی ، نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران  ، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  قلی پور امام جمعه محترم شهرستان بابلسر و مداحی : حاج سید رضا نریمانی برگزار شد .

 

برگزاری مراسم شب وداع با پیکر عالم ربانی شهید آیت‌الله سلیمانی در بابلسر+ گزارش تصویری

در ضمن محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در مراسم تشییع آیت الله سلیمانی با مردم ولایتمدار مازندران همدردی کرد.
اسلامی که استانداری مازندران را به مدت دو سال در کارنامه خود دارد، در حاشیه این مراسم عشق و ارادت آیت الله سلیمانی را به اهل بیت از ویژگی‌های برجسته بیان کرد و گفت: ایشان هماره منادی وحدت بوده است.
پیکر مطهر آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی با حضور مردم ولایتمدار مازندران از مقابل سپاه تا مصلی شهر بابلسر تشییع شد.
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.
در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سید محمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.
سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.
او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهرها و روستاهایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته‌اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهمترین اثر علمی ایشان است اشاره کرد.
از جمله مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهار اشاره کرد.
وی پس از آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان منصوب شدند.
عباسعلی سلیمانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان است، از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه سیستان و بلوچستان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های ملی استان‌های مازندران و گلستان و امامت جمعه بابلسر اشاره کرد.

 
خبر و عکس:  سمیه اسدی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار