مدیر عامل جمعیت هلال احمرکهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ گردشگر که در ارتفاعات مناطق گردشگری شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه از روز؛ شنبه دچار حادثه شده بودند نجات یافتند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 24 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کاظم فلاحی‌دوست در گفتگو با ایرنا افزود : این گردشگران در ارتفاعات مناطق کلاغ نشین در شهرستان گچساران و آبریز در شهرستان کهگیلویه دچار حادثه شده بودند از سوی امدادگران هلال احمر امداد و نجات شدند.

وی بیان کرد: نجات جان جوان ۱۷ ساله‌ای که در منطقه کوهستانی آبریز زیرنا از ارتفاع ۳۰ متری سقوط و در رودخانه افتاده بود مهمترین حادثه تعطیلات عید فطر امسال در استان بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وجود آب خروشان رودخانه و سقوط از ارتفاع، احتمال مرگ آن جوان وجود داشت، اضافه کرد: امدادگران در عملیاتی نفس‌گیر بعد از پیمایش مسیری با شیب‌های تند و با عبور از رودخانه خروشان، در کمترین زمان ممکن خود را به مصدوم رساندند.

وی افزود: مصدوم از ناحیه سر، صورت و گردن دچار آسیب شدید، خونریزی و شکستگی شده بود که این مساله، انتقال وی از بین صخره‌ها بلند و رودخانه خروشان را بسیار دشوار کرده بود.

فلاح دوست تاکید کرد: با اقدام به موقع امدادگران هلال احمر و دریافت خدمات درمانی اولیه مناسب از جمله تثبیت، جلوگیری از خونریزی شدید و پانسمان، مصدوم به محل امن منتقل و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه در فصول بهار و تابستان کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی بیشتر می‌شود تاکید کرد: گردشگران نکات ایمنی را رعایت کرده و به همراه داشتن تجهیزات کامل صعود، از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمرکهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در تعطیلات عید فطر امسال پنج حادثه در استان با ۱۰ مصدوم از سوی ماموران هلال احمر امداد و نجات شدند.

فلاح دوست تاکید کرد: همچنین تیم‌های هلال احمر استان روز عید فطر با اندازه گیری فشارخون بیش از ۹۰۰ نفر برای سلامت شهروندان استان خدمات رسانی کردند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در هنگام بروز حوادث، به صورت رایگان و شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار