مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین برآوردها این اداره کل؛ سیل و سیلاب‌های شدید هفته گذشته؛ ۷۶۱ میلیارد تومان به ابنیه، پل‌ها و راه‌های فرعی و اصلی استان کرمانشاه خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 21 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فریبرز کرمی» به تفکیک خسارت های وارد شده پرداخت و افزود: بارندگی های شدید هفته گذشته در مجموع ۴۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پل ها و ابنیه راه های استان خسارت زده است.

وی همچنین از خسارت به چهار کیلومتر جاده اصلی و ۵۴ کیلومتر جاده فرعی در این بارندگی ها خبر داد و گفت: این سیلاب های شدید همچنین ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زیرسازی و ۳۰ میلیارد تومان به تجهیزات روسازی جاده استان کرمانشاه آسیب زده است.

کرمی اضافه کرد: در جریان این حوادث به ۱۹۱ ابنیه راه های فرعی و چهار ابنیه راه های اصلی خسارت دیده که بیشترین میزان خسارت آن مربوط به پل ها است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه ادامه داد: در این بارندگی های شدید به ۳۰ پل استان خسارت وارده شد که بیشترین آن در شهرستان های قصرشیرین، صحنه، پاوه، اسلام آبادغرب و کرمانشاه گزارش شده است.

کرمی همچنین از رانش ۵۰۰ متری جاده خاکی روستای "چشمه نزار علیا" شهرستان جوانرود در این بارندگی ها خبر داد و گفت: این سیلاب ها بیشترین خسارت ها را به راه های شهرستان پاوه، کرمانشاه و اسلام آبادغرب وارد کرده است.

شهر سومار پربارش‌ترین شهر استان کرمانشاه در این بارش ها با بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارش بوده است. پس از سومار، شهرهای پاوه، جوانرود، و گهواره در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان در این بارندگی ها بودند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار