امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بودجه های دولتی و بیت المال نباید برای مصارف غیرضروری و اهداف جهت دار و شخصی هزینه شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 19 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت السلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار نوروزی با رییس و جمعی از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: یکی از مهمترین اشتباهات نظام بودجه ریزی، در اختیار گذاشتن بودجه دولت به قانون گذاران است.

وی افزود: این رویه غلط باعث شده که بودجه و اعتبارات در جای درست خود و برای خدمت به جامعه هزینه نشود، چراکه برخی افراد از اعتبارات دولتی و بیت المال برای اهداف و مقاصد خود بهره برداری می کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: متاسفانه مشاهده می شود برخی افراد قانون گذار ، مجری و تصمیم گیرنده دستگاه های اجرایی عاملی برای دخالت صریح در عملکرد ادارات شده و اعتبارات دولتی در جای درست خود مصرف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: این رویه اشتباه باعث شکل گیری انبوهی از پروژه های کلنگ زنی شده یا نیمه تمام غیر کارشناسی فاقد اعتبارات لازم در سطح کشور و استان شده که موجی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین مردم از دولتمردان و کارگزاران شکل گرفته است.

کریم تبار تاکید کرد: اعتبارات و هزینه ها باید هدفمند و بر اساس طرح های مهم و دارای اولویت استان و طبق نیازسنجی های جامعه باشد.

وی افزود: باید اقدامات و فعالیت های دستگاه ها و همه کارگزاران و مسئولان استان در راستای رشد تولید، کاهش بیکاری و خوشبین کردن مردم به نظام اداری باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در داین دیدار گفت: طبق اعلام تیمی متشکل از ۱۳ نفر از کارشناسنان مدیریت نظام فنی و معاونت برنامه و بودجه سازمان و با بررسی یک هزار و ۱۴۹ پروژه عمرانی نیمه تمام، ۱۰ درصد از پروژه های نیمه تمام استان به اتمام رسیده اند.

امین دوست محمدی ادامه داد: ۵۵ درصد پروژه ها با توجه به ملاحظات سیاسی، قومی و قبیله ای کلنگ زنی شده اند اما در مسیر توسعه قرار ندارند و تنها ۳۵ درصد از پروژه ها در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار نقش اساسی در توسعه استان ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: این سازمان در راستای تخصیص هدفمند و بهینه کردن اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ۷۳ پروژه اولویت دار و زیرساختی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را در قالب تفاهم نامه با استاندار ایلام، رییس سازمان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و همچنین اخذ مجوز از شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی انتخاب کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار به پروژه های مذکور در سه حوزه اقتصادی کشاورزی، راه و بهسازی شبکه های آبرسانی با توجه به تنش های آبی موجود، این طرح ها در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

دوست محمدی تاکید کرد: نکته قابل تامل اینکه بر اساس تعریف (GDP) ۶۷ درصد تولید استان که در حوزه اقتصاد نفتی است به دلیل عدم فرآوری نهایی و به عبارت دقیق تر سیکل ناقص اقتصاد نفت، تکانه های تورمی با شدت بیشتر اقتصاد را در استان به دنبال دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار