مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال گذشته ۱۰۸ درصد از تعهد پیش بینی شده برای اشتغالزایی در این مجموعه محقق شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 19 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرزاد شریفی  اظهار کرد: میزان تعهد اشتغالزایی در این مجموعه پارسال بر اساس آمار سامانه رصد ۴۶۵ نفر بود.

وی افزود: تعداد اشتغال ایجاد شده در پایان سال گذشته ۵۰۶ نفر بود که نشان دهنده تحقق ۱۰۸ درصدی برنامه پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: امسال نیز برای حوزه های زیر مجموعه این اداره کل در استان ۴۸۵ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۵۰۰ اشتغال را شاهد باشیم.

شریفی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری در ۱۰ منطقه جدید، بهره برداری از ۱۰ واحد و مجموعه گردشگری، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از محل اعتبارات نفت و متمم سفر، احداث کمپ گردشگری کویرنوردی در دشت ابوغویر دهلران احداث دهکده های گردشگری عشایری در مناطق روستایی و طبیعی، جذب سرمایه گذار صلاحیت دار در بخش احداث پل معلق گردشگری و تله کابین، توسعه خانه های بومگردی با نگاه به روستاهای دورافتاده و در حاشیه برای رونق گردشگری و اشتغال و نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت از مهم ترین برنامه های سال ۱۴۰۲ در استان است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای راه اندازی بازارچه ها و نمایشگاه های دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در استان، اضافه کرد: هم اکنون نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در ایلام، چرداول و ایوان دایر شده و این مراکز در سایر شهرستان های استان نیز برقرار خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار