رییس محیط زیست مهریز از شناسایی و دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت : این افراد با هوشیاری محیط بانان بخش مرکزی مرهیز در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کالمند بهادران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 12 October 2015

به گزارش تابناک یزد،مهدی تیموری افزود: از این شکارچیان غیر بومی منطقه سه لاشه کل (بز کوهی ) ، یک دستگاه خودرو ، سه اسلحه و مقادیر زیادی وسایل شکار بدست آمد.

رییس محیط زیست شهرستان مهریز خاطر نشان کرد: شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
تیموری گفت: محیط بانان و با همکاری آحاد مردم در بخش مرکزی مهریز و دهستان بهادران و تنگچنار بصورت جدی از مناطق حفاظت شده نگهبانی می کنند .
منطقه کالمند ، بهادران مهریز در سال 1355 بدلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از تاریخ اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان حفاظت شده اعلام شد.
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار