راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه با حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در ۵۰ نقطه جمعیتی این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 15 April 2023

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان پلاکاردها و دست نوشته‌هایی از مبارزات مردم مظلوم فلسطین در دست داشتند و نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی بویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دیگر آزادی خواهان جهان با حضور به یادماندنی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه بزرگ دیگری در دفاع از مظلومان عالم رقم زدند؛ حضور جوانان بویژه دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران، هنرمندان، روحانیان، بازاریان و اصناف در کنار مسئولان صحنه زیبایی از اقتدار و عظمت مردم این دیار را به نمایش گذاشته است.

اینک روز قدس، روز آزادی خواهی این ملت مظلوم فرا رسیده تا با حضور پررنگ خود پایه های لرزان این رژیم جلاد را لرزان کنند.

قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار بیش از نیم قرن مردم آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

مردم غیور و مرزدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر در صحنه‌ای ملی و انقلابی در کنار سایر هموطنان برای خلق حماسه‌ای دیگر با زبان روزه به خیابان ها آمدند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیفزایند

این توطئه از همان اولین سال های اجرا با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد.

ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار، به عنوان "روز قدس" تعیین کردند.

در این میان همه به صحنه آمده‌اند، حضور پیر و جوان، دختر و پسر قابل توجه است و زنان چون همیشه در کنار مردان با کودکان خود حضوری گسترده دارند.
مردم قهرمان و همیشه در صحنه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان همانند سایر برنامه‌های ملی با شور و شوق فراوان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند و از میدان آزادی تا مصلی قدس این شهر در حال حرکت هستند و با سردادن شعارهایی با مضامین استکبارستیزی، دفاع از مظلومان عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همنوا با ملت ایران، حماسه‌ای از عزت و اقتدار ایران و ایرانی را به نمایش گذاشتند.

خروش شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۵۰ نقطه سیستان و بلوچستان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۰ نقطه استان اعم از شهرستان‌ها، مراکز بخش‌ها و برخی دهستان‌های بزرگ در حال برگزاری است.

عباس صفدری اظهار داشت: روز قدس مختص به فلسطین نیست بلکه اصل اسلام نشانه رفته است و باید همه مسلمان در این روز حضور باشکوهی از خود به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: روز قدس یادگار جاودان حضرت امام خمینی (ره) و نماد مبارزه ملت مسلمان ایران علیه صهیونیسم بین المللی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: روز قدس یادگار جاودان حضرت امام خمینی (ره) و نماد مبارزه ملت مسلمان ایران علیه صهیونیسم بین المللی است.

وی ادامه داد: اگر امروز در جغرافیای جهان نام فلسطین و هویت این ملت هنوز مشاهده می‌شود به برکت اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است.

به گزارش ایرنا مردم مرزدار سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی عظیم روز قدس بار دیگر شجاعت و حماسه سازی جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار را به نمایش گذاشتند.

خروش شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار