کد خبر: ۱۱۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 13 April 2023

سواحل مازندران ظرفیت کم نظیری که تاکنون از آن برای توسعه استان استفاده نشده است اما دولت سیزدهم برنامه های راهبردی برای ساماندهی آن در زمینه‌های مختلف زیرساختی، سرمایه گذاری، اقتصادی، امنیت اجتماعی و فرهنگی در دست تهیه دارد تا نقش این نعمت خدادادی در رشد اقتصادی دیار علویان ملموس شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارشناسان امر معتقدند ۵۰ درصد جاذبه های گردشگری که زمینه توسعه استان مازندران را فراهم می کند مربوط به سواحل دریا بوده که متاسفانه در سال های اخیر نتوانستیم بهره چندانی از این ظرفیت ممتاز ببریم.

نداشتن نقشه راه گردشگری، تهیه نکردن طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، بی توجهی به اقتصاد دریا، مشکلات زیست محیطی و کمبود تاسیسات، زیرساخت های گردشگری و هوشمند نبودن مدیریت سواحل از جمله مهمترین نقاط ضعف در این پهنه ساحلی شمال ایران بویژه در استان مازندران مطرح بوده است.

طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال ایران در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده است که به گفته صاحبنظران امر ظرفیت فراوان این سواحل در حوزه مختلف اقتصادی، گردشگری و دریایی شکوفا نشده است، دغدغه ای که در ادوار گذشته به این نیاز پاسخ داده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار